۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۳۸
کد خبر: 83296527
T T
۰ نفر
معاون وزیر راه:راندمان ریلی در دولت دوازدهم به 2 برابر افزایش یافت

سبزوار - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راندمان خطوط ریلی بهره برداری شده از حدود 160 كیلومتر در هر سال، در سال های گذشته به بیش از 2 برابر این رقم در دولت دوازدهم افزایش یافته است.

«خیرالله خادمی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران سبزوار با بیان اینكه در سال گذشته حدود 400 كیلومتر عملیات ریل گذاری در كشور به بهره برداری رسید افزود: با وجود شرایط سخت اقتصادی در سالجاری نیز 270 كیلومتر ریل گذاری در دست اجراست.
وی با اشاره به خدمات فراوان نظام جمهوری اسلامی به مردم اظهار داشت: قبل انقلاب راههای روستایی كشور حدود سه هزار كیلومتر بود كه به بركت انقلاب اسلامی هم اكنون 121 هزار كیلومتر راه روستایی آسفالته در كشور وجود دارد.
وی گفت: خدمات نظام جمهوری اسلامی در همه بخش ها بی بدیل است و توسعه راههای روستایی بخشی از خدمات انقلاب به مناطق محروم می باشد.
خادمی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی چهار هزار و 556 كیلومتر راه ریلی در كشور وجود داشت كه این خطوط در طول انقلاب اسلامی به 11 هزار كیلومتر افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: در بخش آزادراه نیز در گذشته كمتر از 300 كیلومتر آزادراه در كشور وجود داشت كه اكنون 2 هزار و 400 كیلومتر آزادراه در كشور به بهره برداری رسیده و یك هزار و160 كیلومتر نیز در دست اجرا و 2 هزار و 500 كیلومتر هم آماده سرمایه گذاری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر روز دوشنبه به سبزوار علاوه بر آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن سبزوار از جاده شهرستان سبزوار - قوچان نیز بازدید كرد.
شهرستان 306 هزار نفری سبزوار در 230 كیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495 / 6053
۰ نفر