۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۴
کد خبر: 83296062
T T
۰ نفر
فتاح: آثار تلخ سیل از زندگی فرودستان مددجو زدوده می شود

ایلام - ایرنا - رییس كمیته امداد امام خمینی(ره) اطمینان داد: با توجه به اهتمام این نهاد حمایتی و مشاركت دولت، وضعیت زندگی افراد بی بضاعت مددجو این نهاد كه دراثر سیلاب های فروردین ماه اخیر دچار زیان و خسارت شده است بهتر از قبل جبران و بازسازی می شود.

پرویز فتاح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ایلام افزود: خسارت های وارد شده بر اثر سیل به لوازم اساسی و خانگی مددجویان جبران شده و منازل آسیب دیده آنها نیز بهسازی و نوسازی می شود.
وی به ساخت مسكن برای مددجویان سیل زده اشاره كرد و گفت: واحدهای مسكونی مددجویان بدون هیچگونه پرداختی از سوی آنها تا حداكثر 9ماه دیگر تكمیل و به آنها تحویل خواهد شد.
وی تصریح كرد: این نهاد با مشاركت دولت اهتمام جدی دارد تا روند جبران خسارت سیل به شكلی انجام گیرد كه وضعیت زندگی مددجویان سیل زده بهتر از قبل شود.
رییس كمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین در خصوص جبران خسارت سیل به طرح های خودكفایی مددجویان گفت: باز پرداخت قسط تسهیلات اشتغالزا دریافتی مددجویان خسارت دیده از سیل به مدت یكسال امهال شده است.
وی اظهار كرد: علاوه بر این در استان های سیل زده تا سقف 500 میلیون ریال تسهیلات از محل صندوق قرض الحسنه امداد به مددجویان تحت پوشش پرداخت خواهد شد.

*افزایش 250 درصدی تسهیلات اشتغالزا كمیته امداد
رییس كمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین از افزایش حدود 2.5 برابری اعتبار اشتغالزایی این نهاد در سال جاری خبر داد و گفت: متناسب با این افزایش امسال سرانه وام های پرداختی به مددجویان از 200میلیون ریال پارسال به 500میلیون ریال افزایش یافته است.
فتاح خاطر نشان كرد: 25هزار میلیارد ریال مجموع اعتبار اشتغال این نهاد سال گذشته بود كه با عنایت مجلس، دولت و بانك ها امسال این مبلغ به 60هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی ادامه داد: سهم استان ایلام از اعتبار اشتغالزایی این نهاد در سال گذشته 550میلیارد ریال بود كه امسال به یك هزار و 500 میلیارد ریال افزایش یافته است.
رییس كمیته امداد امام خمینی(ره) كه صبح امروز دوشنبه برای بازدید از مناطق سیل زده ایلام وارد این استان شده است دراین گفت وگو به كلیه مددجویان زیر پوشش در استان هایی كه دچار سیلاب شده اند اطمینان داد: خسارت های وارد شده بر اثر سیل به آنها با حمایت این نهاد و اهتمام دولت جبران شده و دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند.
سیلاب های فروردین ماه آسیب های جدی به وضعیت زندگی اقشار مختلف جامعه به خصوص افراد كم بضاعت و مددجو در استان های مختلف از جمله ایلام وارد كرد.
آسیب سیل همچنین بسیاری از خدمات و زیر ساخت های عمومی را در استان ایلام تحت تاثیر تخریبی قرار داده است.
/6034/7171
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه