۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۳:۰۲
کد خبر: 83294103
T T
۰ نفر
تزريق اعتبارات اندك، اردوگاه بابايي را به سامان نمي رساند

قزوين - ايرنا - نماينده مردم قزوين، البرز و آبيك در مجلس شوراي اسلامي گفت: با تزريق قطره چكاني اعتبارات دولتي نمي توان به تجهيز و توسعه و همچنين تامين هزينه هاي جاري اردوگاه دانش آموزي شهيد بابايي كمك كرد.

به گزارش ايرنا داود محمدي عصر شنبه در نشست شوراي آموزش و پرورش قزوين كه در مجتمع فرهنگي و اردويي شهيد بابايي قزوين برگزار شد، افزود: با توجه به وضعيت بودجه عمومي كشور بايد به سمت جذب مشاركت بخش خصوصي و شهرداري ها براي حل مشكلات چنين طرح هاي پيش برويم.
وي اضافه كرد: در كارگروهي كه قرار است جهت حل مسايل اردوگاه تشكيل شود بايد راهكارهاي موثر مانند ورود شهرداري ها، سازمان همياري و بخش خصوصي بررسي شود تا بتوان از ظرفيت آنها در اين حوزه استفاده كرد.
محمدي ادامه داد: بايد به موضوع مدارس غير دولتي به طور جدي نگاه كرد و گرنه در آينده نزديك با مشكلات جدي مواجه خواهيم شد.
وي گفت: تحصيل 40 هزار دانش آموز و نوآموز در مدارس و مراكز غيردولتي ايجاب مي كند تا با هم افزايي با ادارات براي پرداخت تسهيلات و اختصاص زمين به موسسان اين مراكز اقدام شود و نگاه وسيع تري را در حمايت از اين موسسان شاهد باشيم.
محمدي همچنين با اشاره به مسايل ساختمان مدارس غير دولتي قزوين گفت: بخشي از ساختمان هاي مدارس غير انتفاعي، استيجاري و برخي غير ايمن هستند و بايد براي بهبود وضعيت آنها پيشنهاد شهرداري مبني بر معاوضه زمين هاي با كاربري آموزشي در برخي مناطق به عنوان يك ظرفيت موثر ديده شود.
وي افزود: همچنين در خصوص موضوع عدالت آموزشي و كاهش پوشش تحصيلي در مقطع متوسطه دوم كه به حدود 85 درصد رسيده است بايد اقدام جدي صورت گيرد.
نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي افزود: مجمع خيرين مدرسه ساز برخلاف اهتمام در ساخت مدرسه، چندان توجهي به موضوعات نرم افزاري، پرورشي و كيفيت بخشي به آموزش ندارد و بايد زمينه مشاركت آنها در اين بخش نيز فراهم شود.
اردوگاه شهيد بابايي با 121 هكتار مساحت و پنجاه سوييت در روستاي يانس آباد رو به روي نيروگاه شهيد رجايي در شهرستان آبيك واقع شده است.
در سفر نوبخت معاون رييس جمهوري و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور به استان قزوين در سال هاي گذشته مبلغ 10 ميليارد ريال براي تجهيز و بهسازي اردوگاه شهيد بابايي يانس آباد تامين اعتبار شد و طرح جامع اين اردوگاه تهيه و توسط اداره كل نوسازي استان به اجرا درآمد.
زمين چمن فوتبال، زمين واليبال و بسكتبال،بازيگاه كودكان، سالن غذا خوري،سالن جلسات ،آبشار و آلاچيق، نمازخانه و 30 دستگاه دوچرخه از امكانات فعلي اين اردوگاه است.
7388* 6101

سرخط اخبار استان‌ها