۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۲۱
کد خبر: 83293535
T T
۰ نفر
علمای بحرین یك هفته عزای عمومی اعلام كردند

تهران - ایرنا - علمای بحرین در پی اعدام 37 نفر از مخالفان عربستان از سوی رژیم آل سعود، با صدور بیانیه ای یك هفته عزای عمومی اعلام كردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه رادیو «نداء بحرین»، علمای بحرین در این بیانیه اعلام كردند كه اقدام رژیم سعودی در اعدام دسته جمعی مخالفان سیاسی كه در سایه سكوت زننده مجامع بین المللی صورت گرفت، حجم فروپاشی نظام سیاسی جهان تحت رهبری آمریكا و رژیم های دیكتاتوری متحد آن را بازتاب می دهد.
«جمعیت الوفاق ملی اسلامی» بحرین بزرگترین حزب مخالف رژیم آل خلیفه نیز این اعدام ها را جنایتی دانست كه منطقه را به لرزه در آورد.
این جمعیت در بیانیه خود اضافه كرد كه اعدام هایی كه بخاطر تفكر و اعتقاد و دیدگاه سیاسی و خواسته های مشروع صورت می گیرد نهایت فروپاشی و انحطاط است.
طبق بیاینه این جمعیت این اعدام ها مخالف شرع و غیر قانونی بوده همانطور كه سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و كمیسریای عالی حقوق بشر برآن تاكید می كنند.
وزارت كشور عربستان روز سه شنبه (2 اردیبهشت 98 ) با صدور بیانیه ای اعلام كرد پس از تایید محكومیت 37 نفر به اتهام اقدامات تروریستی، حكم اعدام آن ها اجرا شد.
این وزارتخانه مدعی شده است كه افراد اعدام شده افكار تروریستی داشته و باندهای تروریستی را با هدف ایجاد فساد، ناامنی و هرج و مرج ایجاد كردند تا آنچه را كه فتنه آفرینی و ضربه زدن به امنیت اجتماعی خوانده شده ، گسترش دهند.
اعدام‌های اخیر در شهرهای مكه، مدینه و ریاض و همچنین در استان عمدتاً سنی قصیم و در استان شرقیه محل سكونت اقلیت شیعه این كشور، انجام‌شده است.
خاورم**9366**1651
۰ نفر