۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۲۱
کد خبر: 83291968
T T
۰ نفر

وزير ورزش: 140 مكان ورزشي بر اثر سيل خسارت ديد

۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۲۱
کد خبر: 83291968
وزير ورزش: 140 مكان ورزشي بر اثر سيل خسارت ديد

همدان- ايرنا- وزير ورزش و جوانان گفت: سيل اخير در استان هاي مختلف كشور به حدود 140 مكان ورزشي همچون سالن، استخر و ورزشگاه خسارت وارد كرد كه ترميم و بازسازي اين اماكن ورزشي در اولويت است.

مسعود سلطاني فر روز پنجشنبه در حاشيه بازديد از ورزشگاه پنج هزار نفري ملاير در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا بيان كرد: در چارچوب تصميم هاي دولت پس از ترميم بخش‌هاي مردمي، اماكن ورزشي خسارت ديده نيز ترميم‌ و بازسازي مي شوند.
وي اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان از ابتداي فروردين تمام توان و امكان خود را در خدمت به مناطق سيل زده و مسافران نوروزي در استان هاي گلستان، مازندارن، ايلام، كرمانشاه، لرستان، فارس و خوزستان قرار داد.
وزير ورزش و جوانان افزود: حدود يك هزار و 200 سالن ورزشي ما در خدمت ستادهاي مديريت بحران استان ها بود كه بيش از 700 سالن ورزشي در مراحل بهره برداري مورد استفاده سيل زدگان و مسافران نوروزي قرار گرفت.
سلطاني فر ادامه داد: امروز بهترين اماكني كه به عنوان اردوگاه اسكان موقت استفاده مي شود، سالن هاي ورزشي است كه رضايت هموطنان را به دنبال داشته است.
وي با بيان اينكه سيل اخير علاوه بر رحمت الهي، موجب بروز خسارت هاي زيادي در حدود 6 استان كشور شد، ابراز اميدواري كرد: با تلاش مجموعه دولت طبق تاكيد رييس جمهوري و همچنين كمك هاي نهادهاي مختلف مردمي و سازمان هاي مردم نهاد، هر چه سريعتر بتوانيم خسارت بخش هاي مختلف استان ها و مناطق سيل زده را جبران كنيم و مردم به خانه هاي خود برگردند.
سلطاني فر اظهار داشت: ما در وزارتخانه ورزش و جوانان بيش از 50 محموله كمك هاي مختلف توسط فدراسيون ها و اداره هاي كل ورزش و جوانان به مناطق سيل زده ارسال كرديم كه شامل چادر، پتو، مواد غذايي و پوشاك بود.
وزير ورزش و جوانان گفت: 2 هزار و 500 سازمان مردم نهاد ما نيز امسال تمام برنامه هاي هفته جوان خود را با رويكرد حمايت از مردم مناطق سيل زده تعطيل كردند و به جمع آوري كمك هاي مردمي اختصاص پيدا كرد.
سلطاني فر ادامه داد: تيم هاي تخصصي ما از فدراسيون هاي قايقراني، نجات غريق، كوهنوردي، موتورسواري و اتومبيلراني و پزشكي ورزشي از روزهاي نخست در مناطق سيل زده حضور داشتند.
وي بيان كرد: آنچه وظيفه قانوني، انساني، اخلاقي و شرعي ما بود، با كمك جامعه ورزش كشور انجام داديم و بسياري از قهرمانان ملي و بزرگ ما به ميدان آمدند و 300 مراسم گلريزان داشتيم و تا پايان مراحل بازسازي اين مناطق و امداد و نجات در كنار مردم هستيم.
به گزارش ايرنا، «مسعود سلطاني فر» ورزش و جوانان امروز /پنجشنبه/ به منظور شركت در گردهمايي هيات انديشه ورزان جوان، دبيران سازمان هاي مردم نهاد جوان، هيات هاي ورزشي و جامعه ورزش استان همدان و شركت در شوراي اداري تويسركان به استان همدان سفر كرد.
بازديد از سالن تيراندازي شهر همدان و ورزشگاه پنج هزار نفري ملاير و بهره برداري از استخر بانوان شهرستان تويسركان از ديگر برنامه هاي وزير ورزش و جوانان به اين استان بود.
7528/2087 /1484
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش