۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۳۰
کد خبر: 83290443
T T
۰ نفر
پيش‌نويس آيين‌نامه تاسيس و اداره نگارخانه‌ها به وزارت فرهنگ رفت

تهران - ايرنا- انجمن نگارخانه داران تهران، پيش‌نويس آيين‌نامه تاسيس و اداره نگارخانه‌ها را تدوين و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارسال كرد.

به گزارش روز چهارشنبه فرهنگي ايرنا، انجمن نگارخانه داران تهران پيش‌نويس آيين‌نامه تاسيس و اداره نگارخانه‌ها را به همراه پيوستي به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارسال كرد.
در اين نامه آمده است: در راستاي سياست‌هاي كلي اصل چهل و چهارم ميثاق ملب و به منظور اجراي بند (ب) ماده 92 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي، پيش‌نويس آيين‌نامه صدور، انحلال و نظارت بر نگارخانه‌ها براي استحضار، بررسي و تاييد تقديم مي‌شود. يادآوري مي‌كند اين اقدام انجمن در اجراي مواد سوم و چهارم اساسنامه، مبني بر ارايه پيشنهاد به مراجع و مبادي ذي ربط براي بهبود مقررات و مناسبات كسب و كار، توسط هيات مديره انجمن طي چهل ساعت مطالعه و بحث و گفتگو تنظيم و فراهم آمده است.
در اين نامه وجوه تمايز پيش‌نويس جديد با آيين نامه فعلي به اين شرح آمده است:
-مرجعيت انجمن در تعيين صلاحيت فني و حرفه‌اي متقاضيان؛
- به استناد بند ب ماده 92 قانون ششم برنامه توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي، مباحث مربوط به ممنوعيت نمايش آثار به قانون مستند مي‌شود و نه بطوركلي، مستند به قاعده قبيح بودن عقاب بلا بيان و اصل قانوني بودن جرم و مجازات؛
- احصاء تخلفات از آيين نامه مصوب و تناسب تنبيهات، متناسب با نوع تخلف و نه چون اكنون به سليقه، مستند به قاعده تناسب جرم و مجازات؛
- تشكيل كميسيوني بالا دستي براي رسيدگي به شكايت متقاضيان و گالري‌ها.

فراهنگ** 9031** 9053
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ