۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۱
کد خبر: 83290185
T T
۰ نفر

اردكانیان: 80 درصد حجم مخازن كشور پر شد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۱
کد خبر: 83290185
اردكانیان: 80 درصد حجم مخازن كشور پر شد

تهران – ایرنا- وزیر نیرو گفت: تا ابتدای اردیبهشت ماه حجم مخازن ما كمی بیش از 39 میلیارد مترمكعب است و می توان گفت كه 80 درصد حجم مخازن پر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «رضا اردكانیان» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، درباره میزان ذخایر آبی كشور، گفت: مخازن ساخته شده كشور 50 میلیارد مترمكعب گنجایش دارد و تا ابتدای اردیبهشت ماه حجم موجود مخازن ما كمی بیش از 39 میلیارد مترمكعب است و نسبت به سال گذشته 63 درصد افزایش یافته است و این شرایط خوبی برای تامین آب مورد نیاز شرب و سایر مصارف است.
وی افزود: البته بارندگی های اخیر هم به لحاظ شدت، مدت و وسعت كه هر كدام به تنهایی موجب سیلاب شود هر سه با هم رخ داده و كشور از این حیث از بركات زیادی برخوردار شده و امیدواریم با نفوذ این بارش ها بیلان منفی سفره ها هم تا حدودی ترمیم شده باشد.
وزیر نیرو ادامه داد: ورودی سیلاب از مرزهای شرقی به خصوص در جنوب كشور نیز اتفاق خوبی بود و هم اكنون در چاه نیمه های منطقه سیستان، چاه نیمه های 1، 2، 3 و 4 حدود 955 میلیون مترمكعب آب موجود داریم.
به گفته اردكانیان این رقم در سال گذشته تقریبا 600 میلیون بوده و كمك بزرگی است.
وزیر نیرو درباره اینكه آیا كشور وارد ترسالی شده است یا نه؟ گفت: با این یك پدیده نمی توان نظر قطعی بدهیم. البته باید شرایط تغییر اقلیم را مورد بررسی قرار داد و به محض فاصله گرفتن از كانون امداد و نجات و تحولات این روزهای مدیریت سیلاب درصدد هستیم كه جمع بندی های جهانی در ارتباط با این پدیده ها دریافت كنیم.
وی تاكید كرد: آنچه كه برای ما در این اقلیم خشك و نیمه خشك مهم است مصرف صحیح آب در شرایط معتدل و بارش سالیانه است.
اردكانیان درباره سیلاب اخیر كشور گفت: در اوایل بهار، ذوب شدن برف موضوع غیرمترقبه ای نیست و در حوزه آبریز كارون بزرگ و كرخه حدود 15 هزار كیلومتر مربع برف داریم كه این نعمت بزرگی است.
وی افزود: چگالی سنجی كه انجام شده 1.5 تا 2 میلیارد مترمكعب آب معادل این برف است و در همه محاسبات و برنامه ریزی ها این موارد را در نظرگرفتیم.
اقتصام**9132*2078**9189
۰ نفر