۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۳۴
کد خبر: 83289765
T T
۰ نفر

احتمال طغیان دوباره گرگان رود قوت گرفت

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۳۴
کد خبر: 83289765
احتمال طغیان دوباره گرگان رود قوت گرفت

گرگان - ایرنا - مدیر كل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان هشدار داد كه روستاهای واقع در مسیر گرگان رود حد فاصل روستای چن سولی تا روستای سقر یلقی به دلیل طغیان رودخانه و افزایش حجم ورودی آب به این حوزه در معرض خطر هستند.

مجتبی جمالی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مطابق اخطاریه سازمان هواشناسی و با توجه به افزایش بارندگی همراه با وزش باد در استان گلستان، لازم است اهالی منطقه از حضور در محدوده رودخانه خودداری كرده و در استحكام سیل بندهای احداثی بكوشند.
وی بیان كرد: اعضای ستاد مدیریت بحران استان گلستان در آماده باش هستند تا تدابیر لازم را برای هدایت آب از فیوزها و شكاف های ایجاد شده در بالا دست آق قلا بكار گرفته و مانع ورود مجدد آب به این شهر شوند.
همچنین فرماندار آق قلا گفت: باتوجه به پیش بینی تداوم بارش ها تا روزهای آینده، ورود حجم آب حدود 210 متر مكعب بر ثانیه به حوزه آبریز گرگان رود پیش بینی می شود.
امان گلدی ضمیر اظهار داشت: اگر میزان بارش باران و طغیان از مقدار پیش بینی شده بیشتر نباشد، احتمال ورود آب به محله های شهری تا حد زیادی كاهش خواهد یافت.
وی افزود: تاكنون دستوری برای تخلیه مناطق شهری صادر نشده اما شهروندانی كه چادرهای موقت خود را در شهر برپا كرده و احتمال آبگرفتگی آن وجود دارد می توانند از سالن ورزشی امام خمینی برای اسكان موقت استفاده كنند.
به گزارش ایرنا در پی بارندگی روزهای اخیر در استان گلستان؛ روان آبها مجددا در سطح منطقه جریان گرفته است.
در بین رودخانه های استان گلستان؛ گرگان رود آورد بیشتری دارد چراكه آب شمار زیادی از رودهای فرعی منطقه به آن می ریزد.
3091/2729

سرخط اخبار استان‌ها