۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۳۱
کد خبر: 83287323
T T
۰ نفر

آیت الله علوی گرگانی:فرهنگ حضور در مساجد تبیین شود

۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۳۱
کد خبر: 83287323
آیت الله علوی گرگانی:فرهنگ حضور در مساجد تبیین شود

قم- ایرنا- آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید گفت: حضور در مساجد آداب و رفتار خاصی دارد كه باید توسط كانون های فرهنگی هنری مساجد بین جوانان تقویت شود و ارتقا یابد.

به گزارش ایرنا، وی روز دوشنبه در دیدار رئیس و اعضای ستاد عالی كانون های فرهنگی هنری مساجد كشور، با اشاره به این كه هرگونه بی احترامی از بین بردن حق مساجد محسوب می شود، افزود: كانون های مساجد باید علاوه بر آموزش قرآن و ارزش های دینی، جوانان را با آداب حضور در مسجد آشنا كنند.
وی با بیان این كه مسجد خانه خدا و مركز عبادت است، بیان كرد: از كانون های مساجد انتظار می رود، برای رعایت حریم این مكان مقدس ، تذكراتی به جوانان بدهد تا مخاطبان ضمن یادگیری قرآن، عمل به دستورات خداوند را نیز در برنامه داشته باشند.
آیت الله علوی گرگانی در ادامه گفت: مساجد موجب بسیاری از بركات در زندگی می شود، اگر بتوانیم جایگاه مسجد را به صورتی كه باید باشد حفظ كنیم، به موفقیت های بزرگی در زندگی دست خواهیم یافت.
این مرجع تقلید با اشاره به این كه پیامبر(ص) مسجد را مركز پایگاه برای موعظه و تبلیغ قرار داده بودند، گفت: مسجد خانه ای است كه باید یادگیری احكام، قرآن، دستورات خداوند و ائمه معصوم(ع) در آن آموزش داده شود.
وی با تاكید بر تقویت علم و ایمان، خاطرنشان كرد: بر اساس آیات قرآن كسانی می توانند مساجد را آباد كنند كه ایمان كامل داشته باشند و افرادی كه عهده دار مدیریت این اماكن هستند، باید اعتدال را سرلوحه كار خود قرار دهد.
وی درادامه گفت: فعالیت كانون های مساجد كه باعث مشاركت جوانان كشور در مسابقات قرآنی مدهامتان شده است، جای تقدیر دارد.
32 هزار و 694 تَن از بیش 24 هزار كانون فرهنگی هنری مساجد كشور در سیزدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان شركت كردند.
حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی كانون های فرهنگی هنری مساجد امروز با سفر به قم با تعدادی از علما و مراجع دیدار و گفت و گو كرد.
/2085/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها