۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵
کد خبر: 83287055
T T
۰ نفر
نخستین زن وزنه بردار با 143 كیلوگرم به كار خود پایان داد

تهران- ایرنا- «پوپك بسامی» نخستین نماینده وزنه برداری زنان ایران در رقابت های دسته 55 كیلوگرم قهرمانی بزرگسالان آسیا در چین با مجموع 143 كیلوگرم به كار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، رقابت های وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا امروز (دوشنبه) در شهر نینگبو چین با رقابت های گروه B دسته 55 كیلوگرم زنان آغاز شد كه «پوپك بسامی» به عنوان نخستین ملی پوش وزنه برداری در گروه B دسته 55 كیلوگرم به روی تخته رفت.
در این گروه وزنه بردارانی از كشورهای تركمنستان، سوریه، نپال و لائوس حضور داشتند كه بسامی با مجموع 143 كیلوگرم در رده چهارم این گروه قرار گرفت.
این ملی پوش در حركات یك ضرب بعد از آنكه نتوانست وزنه 55 كیلوگرم را بالای سر ببرد در حركت دوم خود این وزنه را مهار كرد و در حركت سوم نیز وزنه 58 كیلوگرم را با موفقیت پشت سر گذاشت.
بسامی در حركات دو ضرب نیز موفق بود و به ترتیب وزنه های 75، 80 و 85 كیلوگرم را بالای سر برد و در نهایت با مجموع ركورد 143 كیلوگرم به كار خود پایان داد.
در این گروه وزنه بردار تركمنستانی با ركورد 172 كیلوگرم در رده نخست این گروه قرار دارد.
«لیائو» وزنه بردار چینی در استارت لیست نهایی با ركورد ورودی 220 كیلوگرم در گروه A صدرنشین دسته 55 كیلوگرم است.
همچنین رقابت وزنه برداران گروه A دسته 55 كیلوگرم ساعت 14و 50 دقیقه امروز(دوشنبه) آغاز خواهد شد. رده بندی نهایی این وزن در پایان این مسابقه مشخص می شود.
در ادامه این رقابت ها «مریم زارع» دیگر نماینده ایران فردا (سه شنبه) در گروه B در دسته 59 كیلوگرم بر روی تخته خواهد رفت.
مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا روزهای 3 تا 10 اردیبهشت به میزبانی نینگبو چین برگزار می شود.
این نخستین حضور تیم ملی وزنه برداری زنان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا است.
ورزشی**9128**1067**

سرخط اخبار ورزش