۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۷:۰۵
کد خبر: 83284710
T T
۰ نفر

هلال نيمه شعبان، اميد دل ها- فرنگيس حمزه يي*

۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۷:۰۵
کد خبر: 83284710
هلال نيمه شعبان، اميد دل ها- فرنگيس حمزه يي*

بندرعباس- ايرنا- هلال نيمه ماه شعبان رسيد و داغ دلهاي پاك و مومن به ياد ميلاد طلوع خورشيد، مهدي موعود(عج) صاحب عصر و الزمان به اميد ظهورش باز نو شد.

اي نگار موعود اعصار و زمان، جمعه ها شاعران طبع شان بوي تغزل مي گيرد و ناخودآگاه به سمت تو تمايل مي شوند، همان شاعراني كه سالها سنگ صبورشان خودكار و دفتري بود و دلي عاشق براي از تو سرودن، شاعراني كه سالها 'جز تو به هيچ واقعه اي دل نبستند و نسرودند كسي را به آقايي تو.
اما اي طلوع طلعت خورشيد، اي موعود جمعه، جمعه هاي زيادي گذشت و تو رخ ننمودي بر اين شاعران دلخسته و هرچند كه مي دانستند جمعه موعود مي رسد، اما ديگر فرصتي براي ماندن نبود و آسماني شدند، همان شاعراني كه به شوق ديدارت غروب را تداعي كردند و به عشق عطروجودت هر سحرگاه تو را به تماشا نشستند.
اي مولا، اي ذخيره الهي و انتقام گيرنده مادر پهلوشكسته، يازده پله زمين رفت به سمت ملكوت و تو اي صاحب عصر و الزمان(عج) كه منتظران و بي قرارانت زجور زمانه يك روز خوش ندارند و آب خوش از گلويشان پايين نرفت و نمي رود، اين بي قراران از هجر و فراق تو تا وقت ظهورت بي قرار آمدنت هستند.
اي اميد و زلال دلها، هلال نيمه شعبان رسيده اما مي دانم آنچنان كه شاعران سروده اند دجله نيز هر شب هزار و يك قصه از نيستان سامرا دارد و همچنان كه ما اگرچه به ظاهر غرق تسبيح ايم اما صبح وشب شرح دلتنگي مان را به دريا و موج هايش مي سپاريم تا كه شايد همين روزها ببينيم روي ماه مهتاب تو را، اي كه با آمدنت بغض كوچه‌ ها وا مي شود و هر جزيره خضرا...
اي بقيه الله، اي احياگر دين احمدي، دل عراق و يمن خون شد زمكر نابرادرها و چشم هايي كه منتظرند تو بيايي، منتظراني كه همه امامان معصوم(ع) آمدن او را بشارت داده اند، آنها 1184سال است كه منتظر شنيدن نواي «الا يا اهل العالم «أنا بقيه الله خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ» هستند.
در عصر و زمانه اي كه جهان پر از ظلم و ستم شده است، فريادخواهان عالم در انتظار فريادرسي از تبار پيامبر اسلام(ص) و سلاله اي از فرزندان فاطمه زهرا(س) هستند تا از كنار كعبه، نواي الهي و برحق خود را به گوش تشنگان عدالت برساند، همچنان كه جدت پيامبراسلام(ص) نيز مي فرمايند: «اگر از عمر جهان جز يك روز باقي مانده باشد، خداوند آن روز را آنقدر طولاني مي كند تا مرد صالحي را از خاندان من برانگيزد كه صفحه زمين را پر از عدل و داد كند، همانگونه كه از ظلم و جور پر شده است».
نيمه شعبان، سالروز ميلاد حضرت ولي عصر(عج) دوازدهمين پيشواي شيعيان و نويدبخش طلوعي از جنس عدالت است كه با ظهورش پرچم عدالت و آزادگي در عالم به اهتزاز درآمده و چراغي پرفروزان براي اهل يقين و دلهاي اميدوار منتظري است كه براي ديدنش چشم دلشان به انتظار نشسته است .
مهدي موعود(عج) منجي جهاني است كه آمدنش نويدبخش هوايي تازه بر جان بشريت و رهايي انسان از ستم مستبدان خواهد بود.
محمد بن الحسن عسكري يگانه منجي عالم بشريت روز جمعه نيمه شعبان 255 هجري قمري در خانه امام حسن عسكري(ع) و نرجس خاتون به دنيا آمد.
مهدي موعود(عج) به دور از نگاه ماموران حكومتي عباسيان پس از تولد، حدود پنج سال تحت سرپرستي پدر بزرگوارشان امام حسن عسكري(ع) به صورت نيمه مخفي زندگي كرد و در اين زمان پدرش، آن حضرت را به بزرگان شيعه معرفي كرد تا در مساله امامت در زمان غيبت دچار اختلاف نشوند.
پس از شهادت حضرت امام حسن عسكري(ع) در سال 260 هجري قمري، غيبت صغري آغاز شد و تا سال 329 هجري قمري ادامه پيدا كرد؛ در اين دوره حضرت مهدي(عج) از طريق چهار نايب به اداره امور مردم مي پرداخت و سپس غيبت كبري آغاز شد.
طبق اسناد و احكام دين اسلام پس از ظهور امام زمان(عج)، حكومت واحد جهاني با محوريت عدل و داد در جهان تشكيل خواهد شد.
حضرت بقيه الله داراي كنيه ‌هاي مختلفي از جمله ابوالقاسم هم كنيه پيامبر(ص)، ابوعبدالله، اباصالح، و داراي بيش از 300 لقب از جمله مهدي، بقيه الله، منتقم، موعود، قائم، حجت‏ الله، صاحب ‏‌الامر، خلف صالح، خاتم ‌‏الاوصيا، منصور، داعي، باسط، صاحب ‌‏الزمان، برهان، منتظر و خليفه الرحمان هستند.
*خبرنگار ايرنا هرمزگان

سرخط اخبار استان‌ها