۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۲۳
کد خبر: 83284448
T T
۰ نفر

رياست جمهوري از مناطق سيلزده گزارش ميداني تهيه مي كند

۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۲۳
کد خبر: 83284448
رياست جمهوري از مناطق سيلزده گزارش ميداني تهيه مي كند

ساري- ايرنا- معاون هماهنگي و نظارت اقتصادي و زيربنايي معاون اول رئيس جمهوري گفت كه به منظور خدمات رساني بهينه به سيل زدگان و شتاب بخشي به بازسازي مناطق سيلزده ، ستاد رياست جمهوري از اين مناطق گزارش ميداني هم تهيه مي كند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، دكتر سعيد شيركوند روز جمعه در حاشيه بازديد از مناطق سيل زده شهرستان سوادكوه در استان مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود : ستاد رياست جمهوري با توجه به حساسيت رييس جمهوري نسبت به رسيدگي به وضعيت سيل زدگان و جلوگيري از هرگونه كمي و كاستي در اين زمينه ، تصميم گرفته است در كنار گزارش‌هايي كه از دستگاههاي اجرايي در باره خسارات سيل دريافت مي كند ، به صورت ميداني نيز ميزان خسارت‌ ها و نحوه خدمات رساني را بررسي كند.
وي با تاكيد بر اين كه دكتر روحاني شخصا به صورت مستمر پيگير وضعيت خدمات رساني و بازسازي مناطق سيل زده است ، گفت :
خسارت هاي سيل پس از برآورد‌هاي نهايي ، تا آنجايي كه ممكن است بخشي از محل بودجه حوادث غير مترقبه امسال و بخشي نيز از صندوق توسعه ملي تامين خواهد شد.
شيركوند افزود : برآورد اوليه خسارت سيل در كشور به جز استان خوزستان و استان‌هاي شرقي كه گزارش نهايي در اين استان‌ها هنوز به طور دقيق اعلام نشده حدود 30 هزار ميليارد تومان است. ‎
معاون هماهنگي و نظارت اقتصادي و زيربنايي معاون اول رئيس جمهور گفت : سازمان برنامه و بودجه براي پرداخت كمك هاي بلاعوض و تسهيلات به خسارت ديدگان و بازسازي زيرساخت هاي تخريب شده بخشي از مبلغ را از بودجه امسال و بودجه حوادث غير مترقبه تامين مي كند و با نظر مساعدي كه مقام معظم رهبري داشتند تا آنجايي كه امكانش هست از صندوق توسعه ملي هم استفاده خواهد شد.
سيل در 2 مرحله 27 اسفندماه سال گذشته و 12 فروردين سال جاري در مازندران بيش از يك هزار و 600 ميليارد تومان به بخش هاي كشاورزي، زير ساختي و منازل مسكوني خسارت زد.
6990/1654

سرخط اخبار استان‌ها