۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۵۹
کد خبر: 83284173
T T
۰ نفر

باران بهاری در كلات 330 میلیارد ریال خسارت وارد كرد

۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۵۹
کد خبر: 83284173
باران بهاری در كلات 330 میلیارد ریال خسارت وارد كرد

مشهد- ایرنا- فرماندار كلات گفت: بارشهای سیل آسا و شدید فروردین ماه جاری بیش از 330 میلیارد ریال به بخش های مسكونی، كشاورزی و زیرساختی این شهرستان خسارت وارد كرد.

مهدی ناصری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش نخست بارشها در هفته نخست سال جاری خسارتهایی را به برخی زیرساختها از جمله راههای استان وارد كرد كه در مجموع حدود 30 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی اظهار داشت: بیشتر خسارتهای ناشی از بارندگی و جاری شدن سیل در شهر كلات و حدود 15 روستای این شهرستان بود كه تاكنون به 300 میلیارد ریال رسیده و احتمال می رود با تداوم برآورد خسارات در بخشهای باقی مانده این رقم افزایش یابد.
وی گفت: 175 واحد مسكونی در روستاهای كرناوه شیرین، قلعه نو، قله زو، كریم آباد، طرق طی، چرم كهنه، رباط، لائین نو، آبكمه، خشت، نفطه، امیرآباد، ژرف و همچنین شهر كلات در سیل اخیر آسیب دید كه از این تعداد 51 واحد در شهر و 124 واحد در روستاهای این شهرستان است.
ناصری افزود: از 51 واحد مسكونی آسیب دیده در شهر كلات 17 واحد غیرقابل سكونت است.
وی خسارت وارد شده به منازل مسكونی شهروندان كلات را 30 میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: روستای رباط با 25 واحد مسكونی و روستاهای قله زو و لائین نو هر كدام با 20 واحد مسكونی بیشترین آسیب را از سیل اخیر دیدند. همچنین از 124 واحد مسكونی روستایی آسیب دیده 102 واحد غیرقابل سكونت است.
وی با اشاره به دیگر خسارتهای سیل هفته گذشته در كلات اظهار داشت: بخش كشاورزی این شهرستان نیز 97میلیارد ریال، زیرساختهای جاده ای 50 میلیارد ریال، تاسیسات آب منطقه ای 20 میلیارد ریال و زیرساختهای عشایری نیز 18 میلیارد ریال در سیل اخیر زیان دیده اند.
ناصری افزود: سایر بخشها مانند منابع طبیعی، بهداشت و درمان، آب شهری و روستایی، خدمات شهری و اصناف شهر كلات نیز هر كدام كمتر از 10 میلیارد ریال آسیب دیده اند و برآورد خسارت در بخشهایی مانند گاز هنوز به اتمام نرسیده است.
فرماندار كلات همچنین به مسیرهای جاده ای مشهد - كلات و كلات - درگز به عنوان راههای اصلی این شهر
اشاره كرد و گفت: در پی سیل اخیر بویژه در هفته اخیر حدود 9 راه روستایی و جاده فرعی درگز - كلات مسدود شده بود كه پس از فروكش كردن سیلابها با تلاش ماموران راهداری این مسیرها بازگشایی شد.
مركز شهرستان كوهستانی كلات در 155 كیلومتری شمال شرق مشهد واقع شده و از شمال با كشور جمهوری تركمنستان 142 كیلومتر مرزمشترك دارد.
این شهرستان 37 هزار نفری متشكل از دو بخش مركزی و زاوین به مركزیت شهرهای كلات نادر و زو است.
26 هزار نفر از جمعیت این شهرستان در 78 آبادی و روستا سكونت دارند.
عمده فعالیت مردم شهرستان كلات، كشاورزی و آبزی پروری می باشد.
3221 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها