۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴
کد خبر: 83283491
T T
۰ نفر
مطالعه كتاب عامل موثري در اتخاذ تصميم هاي خوب زندگي است

يزد - ايرنا - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري اردكان گفت:‌ افراد با مطالعه كتاب خوب و موثر مي توانند بهترين تصميم ها را در شرايط بحراني زندگي اتخاذ و به خود و ديگران هم كمك كنند.

به گزارش ايرنا رقيه كرمانيان روز پنجشنبه در نشست معرفي كتاب كه در شهرداري اردكان برگزار شد به بيان اهميت مطالعه،‌ كتاب و كتابخواني پرداخت و افزود: بياييد فرهنگ مطالعه و كتابخواني را در ميان مسئولان گسترش دهيم و با اين طرح زمينه را براي ايجاد انگيزه در بين كاركنان اداره ها نيز فراهم كنيم .
وي اضافه كرد: ‌به نظر مي آيد مسئولان مدت هاست با كتاب قهر كرده اند و درصدد هم نيستند دانش خود را به روز كنند .
معاون فرمانداري اردكان با بيان اينكه با افزايش تجربه و خواندن كتاب مسلما در زمان بحران مي توان بهترين تصميم ها را گرفت، تصريح كرد: در حين مطالعه كتاب با شخصيت ها و افراد مختلف آشنا مي شويم و مي توان تجربه آنها را كسب كرد و اين واقعا گرانبهاست .
همچنين رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي اردكان با تشكر از حمايت هاي شهرداري تصريح كرد: سرانه مطالعه در كشور و به تبع آن شهرستان رقم قابل توجهي را نشان نمي دهد، با برنامه ريزي مناسب درصدد هستيم اين رقم را در اردكان ارتقا دهيم.
حسين پايدار افزود: بايد رويه اي را در پيش گرفت تا فرهنگ مطالعه در بين اقشار مختلف مردم كاربردي تر شود، بر اين اساس برگزاري نشست هاي كتابخوان در مدارس ، حوزه هاي علميه و دانشگاه ها مي تواند زمينه گسترش فرهنگ مطالعه را در بين افراد جامعه گسترش دهد .
به گفته وي برگزاري جلسات معرفي كتاب در اداره ها و ديگر برنامه هاي جنبي نظير نمايشگاه كتاب ،‌ بلند خواني كتاب در اماكن عمومي از جمله پارك ها مي تواند راه را براي اين هدف هموارتر كند و مردم را بيش از اين علاقه مند به خواندن كتاب كند .
رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي اردكان با بيان اينكه درست است كه آمار مطالعه كتاب در شهرستان پايين است،‌گفت: ولي هنوز افرادي هستند كه به دنبال كتاب خوب مي گردند تا بتوانند مطالعه كنند و اين وظيفه كاركنان را سنگين تر خواهد كرد چرا كه آنها كتاب را خوب و لطيف معرفي كنند تا فرد آن را انتخاب و مطالعه كنند .
در اين نشست آماري از ميزان مطالعه كتاب در كشور و شهرستان اردكان ارائه نشد.
همچنين شهردار اردكان با اشاره به اينكه كتاب و كتابخواني در توسعه فرهنگي جامعه نقش عمده اي دارد، افزود: بدون شك ترويج فرهنگ كتابخواني نشانه رشد و تعالي جامعه است كه در سلامت و سعادت قشرهاي مختلف جامعه را به دنبال خواهد داشت.
اباذرغفوري با اشاره به تاثير پذيري كودكان و نوجوانان در حوزه هاي مختلف به اهميت فرهنگ كتابخواني در جامعه اشاره كرد و افزود : بايد از كودكي و نوجواني براي كودكان برنامه ريزي كرد تا كتابخواني به صورت رفتار و عادت براي كودكان درآيد كه ثمره آن در بزرگسالي نمايان خواهد شد.
شهردار اردكان در ادامه به معرفي كتاب ' تكنيك هاي طلايي تمدد اعصاب ' پرداخت و توضيحات ارائه داد.
اشرف تقديري، كارشناس فرهنگي اداره كتابخانه هاي عمومي اردكان هم در ادامه به معرفي كتاب هاي 'پدر، عشق پسر' نوشته سيد مهدي شجاعي و 'روي ماه خداوند را ببوس' از مصطفي مستور پرداخت و قسمت هايي از كتاب ها را قرائت كرد.
وي همكاري تمام ارگان ها را براي تبديل اردكان به شهري پيشرو در زمينه فرهنگي به ويژه كتاب ضروري دانست و گفت: اردكان با توجه به پيشينه فرهنگي و ظرفيت هاي پيش رو كه دارد مي تواند در زمينه فرهنگي خوش بدرخشد و اين امر نياز به همراهي و مساعدت تمام ارگان هاي شهرستان دارد.
در اين ديدار طرح ايجاد پادكست هايي با موضوع معرفي اجمالي كتاب جهت استفاده در فضاهاي مجازي با همكاري شهرداري و اداره كتابخانه هاي عمومي نيز مطرح و تصويب شد.
شهرداري اردكان ميزبان ششمين جلسه طرح معرفي كتاب در ادارات بود .
تعداد اعضاي كتابخانه‌هاي عمومي اردكان حدود پنج هزار نفر است و هم‌اكنون 14 باب كتابخانه عمومي در اين شهرستان فعال است و 140 هزار نسخه كتاب در مخزن كتابخانه‌ها نگهداري مي‌شود.
مركز شهرستان 98 هزارنفري اردكان در 60 كيلومتري شمال شهر يزد قرار دارد.
7544/ 2047/

سرخط اخبار استان‌ها