۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۴۵
کد خبر: 83282285
T T
۰ نفر

مطالعات احداث 'بی.آر.تی' تهران - كرج آغاز شده است

۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۴۵
کد خبر: 83282285
مطالعات احداث 'بی.آر.تی' تهران - كرج آغاز شده است

تهران- ایرنا- معاون حمل و نقل و ترافیك شهردار تهران گفت: مطالعه طرح احداث بی.آر.تی به ‌منظور پوشش سفرهای رفت‌ و برگشت تهران- كرج در حال انجام است كه با توجه به تقاضای سفر، ایستگاه وردآورد نیز در این طرح دیده ‌شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، محسن پورسیدآقایی در بازدید از پروژه های مشاركتی منطقه 21 با بیان اینكه بزرگراه شهید همت، آزادراه تهران- كرج و جاده مخصوص به ‌عنوان سه محور پیشنهادی در دست مطالعه و ارزیابی است خاطرنشان كرد: این محورها با ایستگاه‌های محدود و با هدف دسترسی سریع‌تر شهروندان به‌عنوان سامانه تندرو در حال مطالعه‌اند.
وی بر ضرورت رفع مسائل و مشكلات موجود و توسعه حمل‌ونقل عمومی در منطقه ٢١ به‌عنوان غربی‌ترین نقطه تهران تاكید كرد و افزود: مطالعه احداث ٤ خط جدید مترو در تهران به اتمام رسیده و خط ١١ مترو در 2 منطقه ٢١ و ١٨ به شهروندان خدمات‌رسانی خواهد كرد.
معاون شهردار تهران اظهارداشت: در طراحی اولیه خط ١١ مترو تصریح‌شده كه این خط به‌تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی مسائل و مشكلات حمل ‌و نقل عمومی در مناطق ٢١ و ١٨ باشد و از سوی دیگر، با توجه به اینكه افق بهره‌برداری از ٤ خط مطالعه شده سال ١٤٢٠ تعیین شده، طراحی ال آر تی و بی آر تی در این مناطق در دستور كار قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه به طرح‌های اصلاح هندسی در منطقه ٢١ اشاره كرد و گفت: اصلاح هندسی دسترسی به مسیر زیرگذر اسماعیل‌آباد، اصلاح هندسی بزرگراه فتح در تقاطع بزرگراه شهید لشگری، اصلاح هندسی تبادل بین كندرو - تندرو در مسیر شرق به غرب حدفاصل آذر ٥ و زیرگذر اسماعیل‌آباد در دست اجراست.
پورسیدآقایی همچنین بر نصب نیوجرسی در بخشی از بزرگراه آزادگان به‌جای گاردیل‌ها و نرده‌های موجود و تجهیز بزرگراه‌های فتح و شهید لشگری به دوربین‌های كنترل سرعت در این منطقه تاكید كرد.
وی با اشاره به ضرورت ساماندهی پارك حاشیه‌ای در معابری كه تقاضا و ظرفیت پارك دارند اشاره و بیان كرد: طرح نهایی پارك حاشیه‌ای در منطقه ٢ در حال اجراست اما تا اجرای نهایی آن در منطقه ٢١، می‌توان به روش دستی، پارك حاشیه‌ای را در این منطقه مدیریت و ساماندهی كرد.

*كاهش آمار تصادفات در منطقه 21
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 21 تهران، حسن رحمانی شهردار این منطقه نیز در این جلسه گفت: وجود سه بزرگراه مهم مواصلاتی شهید لشگری، آزادگان و فتح در محدوده منطقه21 موقعیت ویژه ای را ایجاد كرده كه با اصلاحات هندسی انجام شده در معابر اصلی و پرتردد ورودی غربی پایتخت، آمار تصادفات و خسارات ناشی از آن در سال گذشته كاهش چشمگیری داشته است.
وی افزود: متاسفانه منطقه21 در حوزه حمل ونقل عمومی بویژه خطوط ریلی و LRT با مشكل روبروست كه البته طرح مطالعاتی مترو و LRT به نتایج خوبی رسیده است.
شهردار منطقه 21 یادآور شد: با حمایت از ایده ها و طرح های مشاركتی، نخستین پل عابرپیاده روی بزرگراه به روش كاملا مشاركتی احداث شد.

تهرام/9353//1348