۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۵۱
کد خبر: 83281636
T T
۰ نفر
مدير جهاد كشاورزي: كشت بهاره نخود ديم در هشترود آغاز شد

مراغه - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي هشترود از آغاز كشت بهاره نخود ديم در اين شهرستان خبر داد و گفت: در صورت تداوم بارندگي و مساعد بودن شرايط اقليمي، كشت اين محصول تا اواسط ارديبهشت ماه سالجاري ادامه خواهد داشت.

به گزارش ايرنا، مجيد احمدي روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخود دومين محصولي است كه بيشترين سطح زيركشت و توليد را بعد از گندم در هشترود به خود اختصاص داده و در درآمدزايي كشاورزان منطقه نقش موثري دارد و پيش بيني مي ‌شود امسال 7800 هكتار از اراضي كشاورزي شهرستان زير كشت اين محصول برود.
وي اضافه كرد: براي كاهش هزينه ‌هاي توليد و بهبود عمليات زراعي، كشت مكانيزه نخود و استفاده از ارقام جديد با ارتفاع بوته بلند و با عملكرد بيشتر برنامه ريزي شده است.
احمدي گفت: در 220 هكتار از اراضي زير كشت نخود ديم، ارقام جديد آزكان، آزاد، منصور و عادل در قالب پروژه امنيت غذايي مشترك بين ايران و ايكاردا كشت مي شود.
وي خاطرنشان كرد: شهرستان هشترود از لحاظ سطح زيركشت و توليد نخود از برترين هاي آذربايجان شرقي است و نخود يكي از محصولات مهم در تناوب با گندم ديم منطقه مورد توجه قرار دارد از اين رو انتظار مي ‌رود با ايجاد صنايع تبديلي در منطقه، كشت اين محصول نيز توسعه يابد.
شهرستان هشترود حدود 85 هزار هكتار اراضي كشاورزي دارد كه پنج هزار هكتار آن را باغات تشكيل مي دهد.
در اين شهرستان سالانه حدود 230 هزار تن انواع محصولات كشاورزي و باغي توليد مي شود و عمده محصول توليدي آن گندم است از اين رو اين شهرستان به انبار غله آذربايجان شرقي شهرت دارد.
شهرستان هشترود با 57 هزار جمعيت و با وسعت يك هزار و 990 كيلومتر مربع در 120 كيلومتري جنوب شرق تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با ميانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراويماق همجوار است.
3077/7486

سرخط اخبار استان‌ها