۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۰:۱۵
کد خبر: 83281394
T T
۰ نفر

80 درصد تالاب كجی نهبندان آبگیری شد

۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۰:۱۵
کد خبر: 83281394
80 درصد تالاب كجی نهبندان آبگیری شد

بیرجند - ایرنا - فرماندار نهبندان گفت: بارندگی های خوب روزهای اخیر باعث آبگیری 80 درصد تالاب كجی نمكزار در این شهرستان شد.

به گزارش ایرنا ماشاءاله كریمان خراسانی روز سه شنبه در نشست كارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان نهبندان افزود: جاده دسترسی به تالاب كجی بر اثر وقوع روان آب و سیل تخریب شده است ولی به زودی بازگشایی می شود.
وی با بیان اینكه تالاب كجی نهبندان 29 تا 30 فروردین میزبان جشنواره ملی مجسمه های نمكی است گفت: برنامه ریزی ها برای برگزاری هرچه بهتر و باشكوه تر این جشنواره انجام شده و پیش بینی می شود بیش از پنج هزار نفر برای بازدید از روند اجرای این جشنواره از تالاب بازدید كنند.
فرماندار نهبندان ادامه داد: سینما نور به دلیل نداشتن تماشاگر تعطیل شده است و از دستگاه های فرهنگی، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و مجموعه ارتش شهرستان درخواست می شود برای جلوگیری از تعطیلی تنها سینمای شهرستان بلیت خریداری كنند و در اختیار دانش آموزان و كاركنان مجموعه خود قرار دهند.
وی همچنین گفت: كمك های مردم نهبندان برای مناطق سیل زده كشور در حال جمع آوری است و تاكنون مردم این شهرستان به مناطق سیل زده 30 میلیون تومان كمك نقدی كرده اند.
كریمان خراسانی اظهار داشت: بارندگی های خوبی اوایل هفته جاری در این شهرستان داشته ایم كه خوشحالی مردم را در پی داشته است و از ابتدای سال آبی جاری 82 میلیمتر بارندگی در نهبندان به ثبت رسیده كه نسبت به بلندمدت 5.6 درصد افزایش دارد.
وی افزود: وقوع سیل بر اثر این بارندگی ها نیز خسارت هایی به زیرساخت ها، راه ها روستایی، ایل راه های عشایری و بخش كشاورزی شهرستان وارد كرده كه كارشناسان در حال برآورد خسارت هستند.
تالاب كجی نمكزار با دارابودن چشم انداز زیبا در 75 كیلومتری نهبندان و حاشیه محور این شهرستان به بیرجند قرار گرفته است.
مساحت آن 22 هزار هكتار و 765 مترمربع است. این تالاب شوره زار وسیع بوده كه به دلیل پایین بودن از سطح ارتفاع آن نسبت به مناطق اطراف و با توجه به شوری زیاد خاك آن به دریاچه ای پوشیده از نمك و به رنگ سفید تبدیل شده است.
نهبندان در 200 كیلومتری جنوب بیرجند مركز خراسان جنوبی قرار دارد.
7556*3028
۰ نفر