۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۲۹
کد خبر: 83280820
T T
۰ نفر

وزیر فرهنگ: بهشت نزدیك است، جا نمانیم

۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۲۹
کد خبر: 83280820
وزیر فرهنگ: بهشت نزدیك است، جا نمانیم

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین پست حساب توئیتری خود با انتشار سخنی از پیامبر گرامی اسلام (ص) درباره دوركردن سیل و آتش از مسلمانان، نوشت: بهشت نزدیك است، جا نمانیم.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «سیدعباس صالحی» در این توئیت نوشت: نبی مكرم اسلام (ص) فرمودند: «من رد عن قوم من المسلمین عادیة ماء اونار وجبت له الجنة ،آن كه خطر سیل یا آتش را از گروهی مسلمانان دور كند، بهشت بر او واجب می شود». بهشت نزدیك است. جا نمانیم.
به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین طی هفته های گذشته در توئیتی با اشاره به اینكه در حال حاضر برف و باران و سیل 25 استان را در برگرفته است، افزود: در این شرایط سخت كنونی كنار هم بودن را بیشتر ترویج كنیم.
صالحی پیشتر نیز در پی وقوع سیل در مناطق شمالی كشورمان، برای كاهش آلام روحی مردم مناطق سیل زده دستور ویژه ای صادر كرده بود.
سید عباس صالحی روزهای گذشته نیز به تمامی حوزه های ستادی و استانی این وزارتخانه دستور تولید آثار و برنامه های شاد فرهنگی و هنری در این مناطق را صادر كرد.
وی همچنین از همراهی و كمك اهالی فرهنگ و هنر و رسانه برای حضور در این ‌مناطق و دیگر كمك ها و حمایت ها خبر داده بود كه از طریق برخی مراكز زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می شود.
دیگر معاونت ها و بخش ها و سازمان های زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با ادارات كل فرهنگ و ارشاد استانها برای كمك رسانی و خدمات رسانی به مردم سیل زده و به ویژه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه اعلام آمادگی كرده اند و از ساعات ابتدای این بلای طبیعی پای كار هستند.
بارش های سنگین و بی سابقه كه از روزهای پایانی سال 97 آغاز شده، باعث وقوع سیل در اغلب نقاط كشور شده است.
درحالی كه دستگاه های اجرایی و نهادهای نظامی و انتظامی در روزهای اخیر به دنبال كمك رسانی به مردم آسیب دیده در استان های گلستان و مازندران بودند. برخی استان های واقع در جنوب و جنوب غرب كشور با این پدیده مواجه شدند به طوری كه درشیراز ،كرمانشاه ،لرستان ، كهگیلویه و بویر‌احمد و خوزستان عده ای از هموطنان ما مصدوم و یا جان خود را ازدست دادند.
فراهنگ ** 1355 **3009
۰ نفر