۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۰۳
کد خبر: 83279410
T T
۰ نفر

سطح آب رودخانه كرخه در سوسنگرد تا 1.5 متر كاهش یافت

۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۰۳
کد خبر: 83279410
سطح آب رودخانه كرخه در سوسنگرد تا 1.5 متر كاهش یافت

اهواز - ایرنا - سرپرست فرمانداری دشت آزادگان گفت: سطح آب رودخانه كرخه در سوسنگرد مركز شهرستان دشت آزادگان در چند روز اخیر تا 1.5متر كاهش یافته و پیش بینی می شود كاهش سطح آب به صورت تدریجی ادامه داشته باشد.

عزیز ساعدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دبی آب رودخانه كرخه كه از میان شهر سوسنگرد می گذرد بین 480 تا 510 متر مكعب در ثانیه متغیر است در حالی كه پیشتر تا 2 هزار متر مكعب در ثانیه نیز رسیده بود.
وی با بیان اینكه دبی رودخانه كرخه در سوسنگرد كه سبب آبگرفتگی بخشی از بوستان های اطراف و به زیر آب رفتن كامل هشت روستای دشت آزادگان شده است همچنان با وضعیت عادی بسیار فاصله دارد ابراز امیدواری كرد با كاهش بیشتر دبی رودخانه ، سیلاب و آب سرگردان كه از مسیر رودخانه منحرف شده به رودخانه برگردد تا راهی تالاب هورالعظیم شود.
وی با بیان اینكه در جریان سیلاب اخیر 65درصد مساحت شهرستان دشت آزادگان به زیر آب رفته گفت:بر اساس بازدیدهای میدانی از مجموع 52هزار هكتار زمین كشاورزی این شهرستان ، حدود 40هزار هكتار آن زیر آب رفته و به طور كامل از بین رفته است.

** ازسرگیری فعالیت اداری در مركز شهرستان دشت آزادگان
سرپرست فرمانداری دشت آزادگان گفت: فعالیت اداری در سوسنگرد مركز شهرستان دشت آزادگان از روز شنبه 24فروردین پس از 2 هفته تعطیلی از سرگرفته شده و هم اكنون مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.
وی افزود: با دستور رسمی 2 هفته پیش استاندار خوزستان برای تخلیه هفت شهر خوزستان كه در معرض سیلاب قرار داشتند اداره های دولتی این شهرستان تجهیزات خود را به مركز استان منتقل كرده بودند ولی هم اكنون فعالیت اداری در سوسنگرد از سرگرفته شده است.
ساعدی ، بازگشایی فعالیت اداری در این شهرستان را در تقویت روحیه مردم و كمك به كاهش آلام مردم و خروج تدریجی از بحران موجود موثر دانست و بیان كرد: در صورت ادامه وضعیت كنونی و عبور از بارش های پیش رو ، هفته اول ماه مبارك رمضان وضعیت عادی در این شهرستان برقرار خواهد شد و مردم به خانه و كاشانه بازگردند.

** وضعیت قرمز همچنان برقرار است
سرپرست فرمانداری دشت آزادگان گفت: با وجود بهبود وضعیت كنونی و از سرگیری فعالیت اداری ، این شهرستان به دلیل خطرات ناشی از سیلاب ، همچنان در وضعیت قرمز به سر می برد.
ساعدی با اشاره به اینكه 2 هزار و 256نفر از اهالی روستایی این شهرستان در اردوگاه ها اسكان یافته اند و بسیاری از روستاییان درمعرض سیلاب خانه و كاشانه خود را ترك نكرده اند افزود: ساكنان شهرهای سوسنگرد ، كوت سید نعیم ، بستان و ابوحمیظه به كمك های گروه های جهادی و دستگاه های اجرایی در حال تحكیم بخشی سیل بندهای منطقه هستند.
عزیز ساعدی سرپرست فرمانداری دشت آزادگان كه پیش تر معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمشهر بود 6 روز پیش با حكم استاندار خوزستان جایگزین غلامعباس هزاریان شد.
به گزارش ایرنا بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان تاكنون حدود 170هزار نفر اهالی مناطق سیل زده یا در معرض سیلاب این استان در 92 اردوگاه اسكان موقت مستقر شده اند.
هم اكنون حدود 400 هزار نفر ساكنان هفت شهرو بیش از 250روستای 12 شهرستان خوزستان واقع در حاشیه رودخانه های كرخه ، دز و كارون در معرض سیلاب هستند.
6065/ 6037
۰ نفر