۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۴۰
کد خبر: 83278829
T T
۰ نفر
رفع مشكل آبرساني يك هزار و 400 هكتار از شاليزارهاي رودسر

رشت - ايرنا - معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار رودسر از رفع مشكل آبرساني يك هزار و 400 هكتار از شاليزارهاي روستاهاي نوده، قاضي محله، گزافرود و خاناپشتان اين شهرستان خبر داد.

به گزارش ايرنا رحمان كاظمي روز دوشنبه در نشست كميته منابع آب شهرستان رودسر با بيان اينكه عمليات اجرايي بازسازي و سردهنه سازي رودخانه پلرود آغاز شده، اظهار داشت: در اين راستا سردهنه هاي روستاهاي نوده، قاضي محله، گزافرود و خاناپشتان در حال بازسازيست كه با بازسازي اين سردهنه ها مشكل آبرساني يك هزار و 400 هكتار از اراضي شاليزاري اين روستاها مرتفع مي شود ضمن اينكه عمليات اجرايي آن تا نيمه نخست ارديبهشت به پايان مي رسد.
وي برق رساني چاه آب كشاورزي روستاي حسن سراي بخش مركزي را از ديگر اقدامات در حال انجام دانشت و افزود: تاكنون 90 درصد عمليات اجرايي اين چاه انجام شده و در فصل زراعي جديد به بهره برداري مي رسد.
كاظمي ديواره سازي حاشيه روستاي رودبارك اشكورات بخش رحيم آباد بطول يكصد متر را از ديگر پروژه هاي در دست اقدام خواند و گفت: اين پروژه با نظارت آب شرق دور توسط بخشداري و تعاوني دهياران بخش رحيم آباد در حال انجام است.
معاون فرماندار رودسر همچنين از پيگيري آب شرق دور در خصوص انشعاباب غير قانوني چشمه سفيد آب خبر داد و افزود: هدف از اين پيگيري تقويت شبكه آب شهرها و روستاهيي است كه از آب سفيدآب بهره مند مي شوند.
رودسر با چهار بخش مركزي، چابكسر، كلاچاي و رحيم آباد در 75 كيلومتري شرق مركز استان گيلان واقع شده و با 10 هزار و 700 هكتار شاليزار ، بيش از 13هزار خانوار بهره بردار در توليد آن اشتغال دارند.
ميانگين توليد سالانه شلتوك در رودسر بيش از 50 هزار تن است كه از اين ميزان بيش از 60درصد آن به برنج سفيد تبديل مي شود؛ در اين شهرستان انواع ارقام محلي برنج همچون هاشمي ،علي كاظمي و ديلماني و ارقام پر محصول همچون خزر كشت مي شود.
7296/2007/