۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۳۶
کد خبر: 83278825
T T
۰ نفر
مدیرعامل انجمن اوتیسم: دختران اوتیسم نمی توانند پوشش خود را حفظ كنند

تهران- ایرنا- مدیرعامل انجمن اوتیسم از حجاب به عنوان یكی از چالش های خانواده های دارای دختران مبتلا به اختلال اوتیسم نام برد و گفت: این دختران نمی توانند حجاب و پوشش لازم را حفظ كنند.

سعیده صالح غفاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اوتیسم در پسران چهار برابر بیشتر از دختران است اما همان تعداد دخترانی هم كه اوتیسم دارند، با مشكلاتی مواجه هستند؛ چراكه شدت اوتیسم در دختران بیشتر از پسران است و از نظر مشكلات ارتباطی، رفتاری و حسی، چالش های بیشتری دارند كه یكی از این چالش ها پوشش لباس و روسری است.
وی ادامه داد: مشكلات رفتاری و حسی موجب می شود دختران دارای اوتیسم نتوانند روسری را روی سر نگه دارند و این مساله پوست سر آنان را آزار می دهد؛ این دختران به دلیل مشكل حسی، دائما روسری را باز می كنند و این مساله هنگام تردد آنها با مادران خود مشكلاتی را به وجود می آورد.
صالح غفاری اضافه كرد: جثه های این دختران طبیعی است اما نمی توانند پوشش لازم را حفظ كنند و پلیس باید مطلع باشد كه این دختران دچار مشكل هستند و ممكن است در تردد و ترافیك حجاب نداشته باشند.
مدیرعامل انجمن اوتیسم گفت: از پلیس از جمله پلیس راهور می خواهیم درك درستی از این شرایط داشته باشند و بعد قضاوت كنند؛ از ظاهر این دختران اصلا معلوم نیست كه اوتیسم دارند.
صالح غفاری افزود: افراد دارای اوتیسم ممكن است رفتارهایی غیرمعمول داشته باشند از جمله آنكه دست به شیشه می زنند، شیشه را بالا و پایین می كنند و آواهای غیرمصطلح از خود درمی آورند كه این مساله می تواند در شناخت آنها از سوی پلیس موثر باشد.
اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است كه با رفتارهای ارتباطی و كلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود.
اجتمام**9185*1834
۰ نفر