۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۲۱
کد خبر: 83277798
T T
۰ نفر
تامين تجهيزات و امكانات براي مبارزه با مواد مخدر ضروري است

قزوين – ايرنا – دادستان قزوين گفت: تامين تجهيزات و امكانات براي مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ ضروري است و بايد دستگاه هاي متولي برنامه ريزي و هماهنگي لازم را در اين زمينه داشته باشند.

به گزارش ايرنا محمد قاسمي روز يكشنبه در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر كه در استانداري قزوين برگزار شد، افزود: مبارزه با پديده شوم اعتياد بستر و زمينه خود را نياز دارد و در اين راستا بايد در اولين گام وسايل و امكانات مورد نياز خودرويي براي نيروي انتظامي كه مبارزان خط مقدم مواد مخدر هستند، تامين شود.
قاسمي افزود: دادگاه درمان مدار در سال گذشته به صورت آزمايشي براي مقابله با اعتياد در استان قزوين آغاز به كار كرد و در سال جاري سهميه دادگاه هاي درمان مدار استان به 300 بيمار افزايش يافته است.
وي گفت:متاسفانه عليرغم افزايش سهميه دادگاه هاي درمان مدار استان هنوز امكانات و زيرساخت مورد نياز در اين زمينه به روز نشده است و كمبودهاي زيادي در اين زمينه احساس مي شود.
دادستان قزوين با اشاره به طرح جمع آوري معتادان متجاهر در تعطيلات نوروزي، اضافه كرد: در ابتداي سال ضابطان قضايي همكاري هاي تنگاتنگي با عوامل انتظامي و دستگاه هاي اجرايي در اين زمينه داشتند كه بايد از زحمات و تلاش هاي آنها قدرداني كرد.
وي با اشاره به برخي گزارش ها مبني بر كشت مواد مخدر در سطح استان، گفت: سيسم قضايي هيچ محدوديتي در خصوص صدور دستور لازم براي پيشگيري و برخورد با اين اقدامات ندارد ولي بايد سازمان هاي متولي از جهاد كشاورزي و ساير عوامل دخيل تمهيدات لازم را پيش از ورود دستگاه قضا در اين زمينه بينديشند.
قاسمي با بيان اينكه در امر مبارزه با مواد مخدر صرفا نبايد به آمار بسنده كرد، افزود: حتما بايد كميته اي از اعضاي ستاد هماهنگي مبارزه با مواد مخدر تشكيل شده و هزينه ها و نتايج اقدامات صورت گرفته را بررسي كنند تا اگر نياز به اصلاح در اين زمينه احساس شد، اقدام مناسب صورت گيرد.
وي با بيان اينكه بايد پارك ها محيط امني براي خانواده ها باشد، افزود:در آستانه ورود فصل تابستان بايد مقابله با توزيع مواد مخدر در پارك ها و اماكن عمومي در دستور كار پليس قرار گيرد و از تبديل پارك ها به مكان هاي نا امن جلوگيري شود.
6101

سرخط اخبار استان‌ها