۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۴۹
کد خبر: 83277720
T T
۰ نفر

خودروهای در حال حركت به دیهوك توقف كنند

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۴۹
کد خبر: 83277720
خودروهای در حال حركت به دیهوك توقف كنند

بیرجند - ایرنا - سرپرست فرمانداری ویژه طبس گفت: با توجه به انسداد محور دیهوك - راور مكاتبات لازم با پلیس راه برای متوقف كردن خودروهای در حال حركت به سمت دیهوك انجام شده است.

علیرضا خلیلی عصر یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امیدواریم مسافران در شهرستان های قبل از محل روان آب اسكان داده شوند تا وضعیت آرام شود.
وی گفت: با توجه به شدت بارش های 24 ساعت گذشته محورهای عشق آباد به بردسكن و دیهوك به راور در حوزه این شهرستان مسدود شده است.
سرپرست فرمانداری ویژه طبس بیان كرد: در حال حاضر شدت بارندگی ها در این شهرستان به اوج رسیده و به غیر از محورهای یادشده جاده های روستایی خرو و ازمیغان هم بسته است.
وی گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته بیشترین میزان بارندگی ها از صبح امروز (یكشنبه) مربوط به طبس بوده و تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی در شهرستان آماده باش هستند.
خلیلی با بیان اینكه هنوز دستور تخلیه هیچ روستا و مكانی از سوی فرمانداری صادر نشده است گفت: رانندگان با توجه به لغزندگی راه ها با سرعت مطمئنه حركت كنند.
سامانه بارشی جدید دیروز (شنبه) از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد و تمامی شهرستان های استان را فراگرفت ولی در مناطق شرقی و جنوبی شدت بیشتری دارد.
این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها برای روزهای یكشنبه و دوشنبه پیش بینی می شود.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران كشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش كامل درآمدند.
رئیس مركز مدیریت راه های استان خراسان جنوبی هم گفت: بر اثر بارندگی و طغیان رودخانه ها پنج راه ارتباطی در این استان مسدوده شده است.
هادی بهمنی عصر یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محورهای اصلی دیهوك - راور، سربیشه به ماهیرود و طبس - عشق آباد - بردسكن بر اثر طغیان رودخانه مسدود شده است.
وی افزود: محورهای فرعی سربیشه به درمیان حد فاصل پاسگاه حسین آباد روستای دستگرد و دیهوك - بشرویه نیز مسدود شده كه مسیرهای جایگزین برای سربیشه از گردنه درمیان و دیهوك از محدوده ارسك سه راهی شهید زارع به سمت بشرویه قابل دسترسی است.
رئیس مركز مدیریت راه های استان خراسان جنوبی گفت: رانندگان در شرایط آب و هوایی فعلی از مسافرت های غیر ضروری پرهیز و در صورتی كه سفر ضروری بود، از طریق سامانه 141 در خصوص وضعیت راه ها اطلاع كسب كنند.
وی یادآور شد: در حال حاضر تمامی محورهای استان بارش نسبتا شدید دارد كه باعث لغزنده شدن راه ها شده است.
طبس در 270 كیلومتری غرب بیرجند است.
3215*3028

سرخط اخبار استان‌ها