۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۴۰
کد خبر: 83277705
T T
۰ نفر

سیلاب پنج راه ارتباطی را در خراسان جنوبی بست

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۴۰
کد خبر: 83277705
سیلاب پنج راه ارتباطی را در خراسان جنوبی بست

بیرجند - ایرنا - رئیس مركز مدیریت راه های استان خراسان جنوبی گفت: بر اثر بارندگی و طغیان رودخانه ها پنج راه ارتباطی در این استان مسدوده شده است.

هادی بهمنی عصر یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محورهای اصلی دیهوك - راور، سربیشه به ماهیرود و طبس - عشق آباد - بردسكن بر اثر طغیان رودخانه مسدود شده است.
وی افزود: محورهای فرعی سربیشه به درمیان حد فاصل پاسگاه حسین آباد روستای دستگرد و دیهوك - بشرویه نیز مسدود شده كه مسیرهای جایگزین برای سربیشه از گردنه درمیان و دیهوك از محدوده ارسك سه راهی شهید زارع به سمت بشرویه قابل دسترسی است.
رئیس مركز مدیریت راه های استان خراسان جنوبی گفت: رانندگان در شرایط آب و هوایی فعلی از مسافرت های غیر ضروری پرهیز و در صورتی كه سفر ضروری بود، از طریق سامانه 141 در خصوص وضعیت راه ها اطلاع كسب كنند.
وی یادآور شد: در حال حاضر تمامی محورهای استان بارش نسبتا شدید دارد كه باعث لغزنده شدن راه ها شده است.
بهمنی با بیان اینكه هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت راه های روستایی در دسترس نیست اضافه كرد: به توجه به اینكه طول راه های روستایی زیاد است و اغلب نیز راه های شوسه هستند، بهتر است تردد در این راه ها با احتیاط باشد.

** خودروهای در حال حركت به دیهوك توقف كنند
سرپرست فرمانداری ویژه طبس گفت: با توجه به بسته شده مسیر دیهوك- راور در پی بارش های شدید، مكاتبات لازم با پلیس راه برای متوقف كردن خودروهای در حال حركت به سمت دیهوك انجام شده است.
خودروهای در حال حركت به دیهوك توقف كنند
علیرضا خلیلی عصر یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امیدواریم مسافران در شهرستان های قبل از محل روان آب اسكان داده شوند تا وضعیت آرام شود.
وی گفت: با توجه به شدت بارش های 24 ساعت گذشته، دو محور عشق آباد به بردسكن و دیهوك به راور در حوزه این شهرستان مسدود شده است.
سرپرست فرمانداری ویژه طبس بیان كرد: در حال حاضر شدت بارندگی ها در این شهرستان به اوج رسیده و به غیر از محورهای یادشده جاده های روستایی و گردشگری خرو و ازمیغان هم بسته است.
وی گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته بیشترین میزان بارندگی ها از صبح امروز (یكشنبه) مربوط به طبس بوده و تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی در شهرستان آماده باش هستند.
خلیلی با بیان اینكه هنوز دستور تخلیه هیچ روستا و مكانی از سوی فرمانداری صادر نشده است گفت: رانندگان با توجه به لغزندگی راه ها با سرعت مطمئنه حركت كنند.
سامانه بارشی جدید كه روز گذشته (شنبه) از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد، تمامی شهرستان های استان را فرا گرفت ولی در مناطق شرقی و جنوبی شدت بیشتری دارد.
این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها برای روزهای یكشنبه و دوشنبه پیش بینی می شود.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران كشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش كامل درآمدند.
طول راه های خراسان جنوبی 17 هزار و 82 كیلومتر بوده كه از این مقدار 11 هزار و 370 كیلومتر راه روستایی است.
بارش های اخیر تاكنون در خراسان جنوبی به گفته مسئولان خسارات سنگین نداشته است.
در پی هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران مدارس روستایی 11 شهرستان خراسان جنوبی و برخی مدارس شهری امروز (یكشنبه) تعطیل و ساكنان چند روستا برای پیشگیری از وقوع حوادث به مكان امن منتقل شدند.
9893*3028
۰ نفر