۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷
کد خبر: 83277340
T T
۰ نفر

نماينده مجلس :

سهميه كنكور مناطق سيلزده افزايش يابد

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷
کد خبر: 83277340
سهميه كنكور مناطق سيلزده افزايش يابد

شهركرد- ايرنا - عضو كميسيون برنامه ، بودجه و ديوان محاسبات مجلس شوراي اسلامي خواستار افزايش سهميه پذيرش كنكور مناطق سيلزده شد.

علي كاظمي باباحيدري روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : انتظار است سازمان سنجش نسبت به افزايش سهميه كنكور براي داوطلبان مناطق سيلزده اقدام ويژه اي را لحاظ كند.
به گفته وي، داوطلبان مناطق سيلزده اكنون در شرايط برابر با ساير داوطلبان نيستند و انتظار است در اين زمينه شرايط فراهم شود تا سهميه ورود به دانشگاه براي مناطق سيلزده افزايش يابد.
كاظمي ياداور شد: در برخي از مناطق چهارمحال و بختياري نيز سيلاب باعث آسيب ديدن راه ها و منازل شده است و پيشنهاد مي شود داوطلبان مناطق سيلزده اين استان نيز از سهميه هاي مناطق ديگر بهره مند شوند.
نماينده مردم شهرستان هاي اردل، فارسان ، كوهرنگ ، كيار و دهستان دستگرد در مجلس شوراي اسلامي با توجه به تغيير زمان كنكور ارشد به خاطر سيل در كشور يادآور شد: اين حركت با پيگيري مجلس و پذيرش سازمان سنجش انجام شد.
به گزارش ايرنا،سازمان سنجش آموزش كشور روز شنبه بيست و چهارم فروردين ماه با صدور اطلاعيه اي از تغيير زمان برگزاري آزمون هاي كارشناسي ارشد پزشكي و غيرپزشكي سال جاري خبر داد.
در اين اطلاعيه آمده است: ضمن ابراز تأسف و اعلام همدردي با هموطنان عزيزي كه در اثر جاري شدن سيل اخير در بخش‌هايي از شهرها و استان‌هاي كشور دچار آسيب شده‌اند، بدين‌وسيله به اطلاع داوطلبان آزمون‌هاي ذيل مي‌رساند، با توجه به مشكلات موجود در اين مناطق و براساس گزارش‌هاي سازمان هواشناسي و در نظرگرفتن وضعيت موجود استان خوزستان و گزارش هاي وزارت كشور و هلال احمر، شوراي سنجش و پذيرش دانشجو در دوره‌هاي تحصيلات تكميلي علي‌رغم وجود مشكلات اجرايي، تأخير در اعلام نتايج نهايي آزمون‌ها، نياز به تغيير و اصلاح برنامه زماني دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي براي شروع سال تحصيلي و مشكلاتي كه ممكن است براي داوطلبان ساير مناطق ايجاد كند، در جلسه فوق‌العاده روز شنبه 24 فروردين ماه مصوب كرد، زمان برگزاري آزمون‌هاي تحصيلات‌تكميلي، بدين ترتيب تغيير ‌يابد:
1- زمان برگزاري آزمون كارشناسي‌ارشد سال 1398 وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از روزهاي 5 و6 ارديبهشت 1398 به روز‌هاي 23 و 24 خرداد 1398 تغيير ‌يابد.
2- زمان برگزاري آزمون كارشناسي‌ارشد رشته‌هاي گروه پزشكي سال 1398 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از روزهاي 30 و 31 خرداد 1398 به روز‌هاي 27 و 28 تير 1398 تغيير ‌يابد.
3- زمان برگزاري آزمون‌ دكتري تخصصي و دكتري پژوهشي (Ph.D) رشته‌هاي علوم پايه‌ پزشكي، بهداشت و تخصصي، داروسازي و دندان‌پزشكي سال تحصيلي 99-98 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از روزهاي 12 و 13 ارديبهشت 1398 به روز‌هاي 30 و 31 خرداد 1398 تغيير ‌يابد.
اين سازمان تاكيد كرد كه آزمون سراسري ورود به دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي سال 1398 در تاريخ اعلام شده قبلي (13 و 14 تير ماه 1398) برگزار خواهد شد.
چهارمحال و بختياري در موج هاي سه گانه بارشي فروردين ماه امسال به دليل وقوع سيلاب 6 هزار ميليارد ريال خسارت ديد.
2097

سرخط اخبار استان‌ها