۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۲۰
کد خبر: 83277257
T T
۰ نفر
خانه هاي روستاي اسماعيل آباد در بستر رودخانه بنا شده اند

مشهد- ايرنا- سرپرست فرمانداري مشهد گفت: 74 منزل مسكوني روستاي اسماعيل آباد در بستر رودخانه و مسيل بنا شده اند كه خطرناك است لذا به ساكنان اين روستاي واقع در جنب حاشيه شمالي شهر مشهد پيرامون آسيب پذيري منازلشان در برابر سيل هشدار داده شده است.

حيدر خوش نيت روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اين اساس در صورت شدت يافتن بارش باران طي روزهاي آينده و بروز سيلاب، منازل مسكوني روستاي اسماعيل آباد به صورت اجباري تخليه خواهند شد اما فعلا تصميمي براي تخليه روستا اتخاذ نشده است .
وي ادامه داد: در صورت تخليه اجباري، شهرداري مشهد موظف است ساكنان روستاي اسماعيل آباد را به صورت موقت اسكان دهد.
سرپرست فرمانداري مشهد گفت: موضوع مشابه ساخت منازل ناايمن در حريم كال سياسك مشهد نيز وجود دارد و در صورت بروز سيلاب منازل شهروندان در اين محدوده هم بايد تخليه شود.
وي افزود: آزادسازي حريم و لايروبي كانالهاي زركش و سياسك توسط شركت آب منطقه اي خراسان رضوي با مجوز شوراي تامين و مصوبه شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان مشهد انجام شده است.
كانال سياسك از كيلومتر 9 جاده سيمان در شمال مشهد حوالي كارخانه پرميت آغاز شده و با طول پنج كيلومتر به رودخانه كشف رود منتهي مي شود.
كانال زركش نيز از محدوده بالا دست جاده آسيايي (جاده مشهد - قوچان) در شمال غرب مشهد آغاز مي شود و با طول 10 كيلومتر مي ريزد.
رودخانه 'كشف رود' در حومه شمالي كلانشهر مشهد پس از بارشهاي هفته هاي اخير به حالت طغيان درآمد و مشكلاتي را براي ساكنان اطراف اين رود و مسيلهاي منتهي به آن بوجود آورد اما هم اينك با اجراي تمهيدات لازم و پيشگيرانه مهار شده است. اين رودخانه از به هم پيوستن دو رود فرعي جاري شده از كوههاي هزارمسجد و بينالود تشكيل مي شود و از شمال شهر مشهد مي گذرد.
رودخانه 290 كيلومتري 'كشف رود' از غرب به شرق جريان دارد و در ادامه مسير در محل پل خاتون به رودخانه هريرود مي پيوندد و از آنجا به بعد رود تجن نام گرفته و به سوي تركمنستان ادامه مي يابد و در ريگزارهاي كشور همسايه فرو مي رود.
3221/1858

سرخط اخبار استان‌ها