۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۵۴
کد خبر: 83276777
T T
۰ نفر

سيلاب شهر بستان را تهديد مي كند

۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۵۴
کد خبر: 83276777
سيلاب شهر بستان را تهديد مي كند

اهواز-ايرنا- معاون فرماندار دشت آزادگان گفت: سيلاب شهر بستان از توابع اين شهرستان را به دليل افزايش دبي رودخانه هاي هوفل و سابله در كنار اين شهر تهديد مي كند.

زاهد فردوس پناه شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: سيل بند روستاي ميهن آباد شهر بستان در معرض خطر و آسيب ديدن است كه مقاوم سازي آن در حال انجام است و در صورت شكسته شدن اين سيل بند باعث وارد شدن آب به شهر بستان مي شود.
وي گفت: سيل بند روستاي قدرت آباد شهر بستان شكسته شده و هنوز ترميم نشده است كه در حال بازسازي اين سيل بند هستيم.
فردوس پناه بيان كرد: به مردم شهر بستان اخطاريه داده شده تا اين شهر را تخليه كنند اما مردم اين شهر همچنان براي خروج از اين شهر مقاومت مي كنند.
معاون فرماندار دشت آزادگان اظهار داشت: دبي حال حاضر رودخانه هوفل در شهر بستان 109 متر مكعب بر ثانيه و دبي رودخانه سابله در اين شهر نيز 41 مترمكعب بر ثانيه گزارش شده است.
فردوس پناه بيان كرد: به دليل كوچك شدن بستر رودخانه هاي هوفل و سابله امكان جاري شدن سيلاب در اين شهر را بيشتر مي شود.

**جاري شدن 2 سيلاب زير ساخت هاي دشت آزادگان را از بين برد
معاون فرماندار دشت آزادگان گفت: 2 بار سيلاب در اين شهرستان جاري شده است و همين امر باعث از بين رفتن زيرساخت ها در اين شهرستان شده است و حتي جاده ها و زيرساخت هاي روستاهاي مجاور رودخانه نيز از بين رفته است.
فردوس پناه در ادامه بيان كرد: تهران به عنوان استان معين اين شهرستان لازم است در سه مرحله به دشت آزادگان كمك كند كه در يك بخش براي جلوگيري از پيشروي بيشتر سيلاب ها به روستاها و در بخش دوم بازسازي روستاهاي زير آب رفته و زيرساخت هاي آسيب ديده و در بخش سوم نيز آسيب ها و خسارت هايي كه بعد از سيل باقي مي ماند با حمايت دولت بايد جبران شود.
وي گفت: سيلاب در كنار خسارت هايي كه بر زيرساخت ها وارد مي كند برنامه ريزي زندگي مردم را دچار اختلال مي كند و باعث عقب ماندگي دانش آموزان و دانشجويان اين مناطق از تحصيل مي شود.
فردوس پناه ادامه داد: به عنوان مثال روستاي مچريه در اين شهرستان براي دومين باردر 2 ماه اخير دچار سيلاب شده است كه به مردم اين روستا خسارت هاي زيادي وارد كرده است.
شهر بستان از توابع شهرستان دشت آزادگان در غرب استان و در 85 كيلومتري از اهواز واقع است.
جاده سوسنگرد به بستان به دليل جاري شدن آب رودخانه هوفل براي تردد مسدود شده است.
در بهمن ماه سال 97 به دليل بارش شديد باران و رهاسازي آب از سد كرخه سيلاب در بسياري از مناطق اين شهرستان جاري شد.
در فروردين ماه امسال نيز به دليل طغيان رودخانه هاي دز، كارون و كرخه سيلاب در بسياري از مناطق استان جاري شده است و تا كنون سيلاب در 10 روستاي شهرستان دشت آزادگان جاري شده و 15 روستاي اين شهرستان در محاصره سيلاب است.
در حادثه سيلاب اخير به بيش از 163 هزار سيل زده در استان امدادرساني شده است.
7158/6064
۰ نفر