۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۰۴
کد خبر: 83275719
T T
۰ نفر
ایران و تركیه در بالاترین سطح همكاری قرار دارند

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: ایران و تركیه در حال حاضر در بالاترین سطح همكاری قرار دارند و آذربایجان غربی نیز در صدد افزایش مبادلات در همه زمینه هاست.

به گزارش ایرنا «محمدمهدی شهریاری» روز شنبه در دیدار با سفیر تركیه در ایران كه در محل استانداری آذربایجان غربی انجام شد، افزود: توسعه مبادلات اقتصادی، مراودات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در زمره اهداف 2 كشور است و این استان مرزی نیز همه توان خود را در این خصوص به كار می‌گیرد.
وی با بیان اینكه 2 كشور قرن ها با یكدیگر ارتباط تنگاتنگ داشته اند، اظهار داشت: آذربایجان غربی تنها استان مرزی ایران با تركیه است و افزایش همكاری های مرزی و رفع مشكلات می‌تواند در توسعه مبادلات و رسیدن به اهداف اقتصادی 2 كشور موثر باشد.
وی با یادآوری سفر اخیر وزیر كشور به «قونیه» و ارائه پیشنهاد خواهرخواندگی این شهر با «خوی» بیان كرد: امیدواریم این امر كه در افزایش روابط فرهنگی 2 كشور با تكیه بر ظرفیت «مولانا» و «شمس» تاثیرگذار است، در آینده نزدیك تحقق یابد.
سفیر تركیه در ایران نیز در این دیدار با قدردانی از همكاری تنگاتنگ استانداری آذربایجان غربی با سركنسولگری تركیه در ارومیه، گفت: این سركنسولگری جزء قدیمی ترین نمایندگی های تركیه به شمار می رود و قدمتش به بیش از 150 سال می رسد.
«دریا اورس» (Derya Örs) افزود: قرن‌هاست كه 2 ملت با مسالمت در كنار هم زندگی می كنند و این رابطه می‌تواند الگوی بسیاری از ملت ها باشد.
وی تأكید كرد: ما خواهان ارتقای روز افزون مراودات اقتصادی با ایران هستیم و همه تلاش خود را در این راستا به كار می گیریم.
به گزارش ایرنا، در پایان این دیدار هدایایی به رسم یادبود از سوی استاندار آذربایجان غربی به سفیر تركیه در ایران اهدا شد؛ دیدار با فعالان اقتصادی و بازدید از مرز «سرو» ارومیه از دیگر برنامه های سفر سفیر تركیه در ایران به ارومیه است.
2093/3072
۰ نفر