۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۳۶
کد خبر: 83275659
T T
۰ نفر

زندانيان استان تهران آموزش هاي مهارتي ديدند

۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۳۶
کد خبر: 83275659
زندانيان استان تهران آموزش هاي مهارتي ديدند

تهران - ايرنا - مديركل آموزش فني و حرفه اي استان تهران اعلام كرد: زندانيان و مددجويان استان تهران بيش از 330 هزار نفر ساعت آموزش هاي فني و مهارتي دريافت كردند.

رضا گرزين روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: آموزش هاي فني و مهارتي به زندانيان و مددجويان به منظور كاهش آسيب هاي اجتماعي انجام شده است.
وي گفت: نداشتن مهارت سودمند كسب و كار و اشتغال يكي از علل مهم بزهكاري افراد و سوق آنها به سمت ارتكاب جرم است.
گرزين عنوان كرد: در سال 97 تعداد 330 هزار و 812 نفر ساعت آموزش هاي فني و مهارتي به زندانيان و مددجويان ارائه شده كه اين آموزش ها امسال نيز ادامه خواهد يافت.
مديركل آموزش فني و حرفه اي استان تهران تاكيد كرد: اداره كل از طريق امضاي تفاهم نامه با سازمان امور زندان ها و ستاد مبارزه با مواد مخدر، نسبت به آموزش معتادان درمان يافته و خود معرف اقدام مي كند و به صورت ميانگين بيش از 22 هزار و 470 نفر ساعت در سال آموزش مهارت هاي فني و حرفه اي را در زندان فرا مي گيرند.
وي خاطر نشان كرد: جوشكاري، آرايشگري، آشپزي، خياطي، خبازي، برق ساختمان، برق خودرو، مكانيك خودرو، صنعت ساختمان و فناوري اطلاعات از جمله مهارت هايي است كه ارائه شده است.
مديركل استان آموزش فني و حرفه اي تهران با تأكيد بر حمايت اقشار جامعه از مددجويان، گفت: حمايت از مددجويان نيازمند فرهنگ‌سازي است و برخورد با آنان بايد در ابعاد مختلف به صورت صحيح صورت گيرد.
تهرام/7244//1348

سرخط اخبار اقتصاد