۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۳
کد خبر: 83272764
T T
۰ نفر

سالروز میلاد قمر بنی هاشم در حرم رضوی گرامی داشته شد

۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۳
کد خبر: 83272764
سالروز میلاد قمر بنی هاشم در حرم رضوی گرامی داشته شد

مشهد- ایرنا- همزمان با چهارمین روز شعبان المعظم سالروز میلاد فرخنده قمر بنی هاشم حضرت ابا لفضل العباس(ع) زائران و مجاوران با حضور در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد این مناسبت خجسته را گرامی داشتند.

همزمان با این روز بزرگ كه در سالنامه جمهوری اسلامی ایران با عنوان 'روز جانباز' نامگذاری شده زائران به ویژه جانبازان در رواق امام خمینی(ره) حرم نورانی امام رضا(ع) در مشهد حضور یافته و ضمن تبریك این عید به محضر امام هشتم(ع) به دعا و نیایش پرداختند.
به همین خاطر حرم مطهر رضوی در چارچوب پاسداشت اعیاد شعبانیه با بهترین و خوشبوترین گلها تزئین شده و زائران از اقصی نقاط ایران و جهان و نیز مجاوران مشهدی این مضجع شریف با حضور پرشور خود فضایی معنوی و پرشور خلق كرده اند.
در روزهایی كه به نام یكی از ائمه معصوم(ع) یا وابستگان به سلسله ائمه اطهار(ع) مزین هستند حرم مطهر هشتمی امام شیعیان جهان حال و هوای دیگری می یابد و علاوه بر آذین بندی صحنها و سراهایش، خادمان بارگاه منور رضوی از باب میزبانی شایسته از زائران بارگاه منور ضمن تكریم آنان، خدماتی ویژه را نیز ارائه می دهند.
همچنین نقاره های حرم مطهر رضوی در چنین روزهایی علاوه بر دو نوبت هنگام طلوع و غروب آفتاب، دو نوبت دیگر شامل ساعت هشت و همچنین ساعت 20 به صدا در می آیند تا اعیاد خجسته را به مسلمانان نوید دهند.
امروز 21 فروردین ماه در چارچوب جشن سالروز میلاد قمر بنی هاشم در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی گروه سرود آوای رضوان به شعرخوانی پرداختند و ذاكران اهل بیت(ع) نیز در مدح و ثنای حضرت ابالفضل العباس مدیحه سرایی كردند.
در ادامه مراسم یكی وعاظ در باب طاعت و بندگی و رمز كمال انسان سخنانی ایراد كرد.
اعیاد شعبانیه روزهای سوم، چهارم و پنجم شعبان المعظم سالروز خجسته میلاد حضرت اباعبدالله امام حسین(ع)، ابالفضل العباس و حضرت امام سجاد(ع) است.
1922/7489

سرخط اخبار استان‌ها