۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۳۱
کد خبر: 83272227
T T
۰ نفر
دادستان آمريكا نسخه ويرايش شده گزارش مولر را منتشر مي كند

تهران - ايرنا - دادستان كل آمريكا اعلام كرد كه قصد دارد طي يك هفته، نسخه ويرايش شده گزارش 'رابرت مولر' بازرس ويژه پرونده مداخله روسيه در انتخابات رياست جمهوري 2016 آمريكا را منتشر كند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از خبرگزاري رويترز،' ويليام بار' طي نشستي در كنگره از سوي برخي دمكرات در مورد انتشار نهايي اين گزارش با چالش هايي روبرو شد.
دمكرات ها نسبت به اين مساله كه ممكن است ويليام بار براي نشان دادن جلوه اي بهتر از 'دونالد ترامپ'، گزارش مولر را بگونه ديگري ارائه كند، ترديد دارند.
ويليام بار در اين نشست گفت: طي يك هفته اين گزارش را براي عموم منتشر خواهم كرد سپس با روساي كميته هاي قضايي سنا و مجلس نمايندگان در رابطه با درخواست هاي ديگر در اين زمينه مذاكراتي خواهم داشت.
رابرت مولر بازرس ويژه پرونده مداخله روسيه در انتخابات رياست جمهوري 2016 در آمريكا، در روزهاي پاياني ماه مارس (فروردين ماه) گزارش 400 صفحه اي خود را در اين باره براي ويليام بار فرستاد.
ويليام بار پس از دريافت اين گزارش، طي نامه اي نتايج كلي آن را با نمايندگان كنگره آمريكا به اشتراك گذاشت.
در اين نامه آمده بود كه 'بازرس ويژه در تحقيقات خود به مدركي دال بر تباني تيم انتخاباتي ترامپ يا افراد مرتبط با آن با روسيه در تلاش هاي خود براي اثرگذاري بر نتايج انتخابات رياست جمهوري 2016، دست نيافته است.'
گزارش هاي خبري به نقل از اعضاي ناشناس تيم مولر پيش از اين حاكي از آن بود كه دادستان كل آمريكا از منتشر كردن چكيده هايي كه تيم مولر براي انتشار رسمي آماده كرده، خودداري كرده و در مقابل از جانب خود گزارشي را منتشر كرده و در آن، ترامپ را به طور قاطعانه از هر گونه تخلفي مبرا دانسته است.
اروپام ** 9234 ** 1071
۰ نفر

سرخط اخبار جهان