۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۴۲
کد خبر: 83271706
T T
۰ نفر
تاكید محمدعلی كشاورز بر لزوم اشراف سینما بر ادبیات عامیانه

تهران- ایرنا- محمدعلی كشاورز بر لزوم توجه و حمایت از فرهنگ عامیانه و سینمای بومی تاكید كرد و گفت: بی خبری از فرهنگ رایج كشور سبب شده تا دستمان را به سمت سینما و فرهنگ غرب دراز كنیم.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، كشاورز از جمله بازیگران پیشكسوت تئاتر، سینما و تلویزیون كه از همراهان جشنواره فیلم وارش در ادوار گذشته آن تا امروز بوده است، تاثیر این رویداد سینمایی را بر ارتقای كیفیت سینمای بومی موثر دانسته و گفت: اگر سینما قصد دارد به فرهنگ عامه بپردازد، باید بر ادبیات عامیانه نیز اشراف داشته باشد؛ در غیر این صورت به بیراهه رفته است.
وی ادامه داد: متاسفانه بی خبری سینمای ایران از فرهنگ عامیانه مردم و حتی بی خبری از فرهنگ رایج كشور سبب شده تا دستمان را به سمت سینما و فرهنگ غرب دراز كنیم.
بازیگر سریال «پدر سالار»، افزود: فرهنگ عامیانه ما جایگاه مطلوب و مناسب خود را در سینما بازنیافته است و برای پرداختن به چنین موضوعاتی باید عوامل و ابعاد مختلفی را جستجو كرد.
كشاورز خاطرنشان كرد: كنكاش در زمان و عوامل تشكیل دهنده یك فرهنگ مانند جغرافیا، تاریخ و... در حیطه كار سینما می گنجد.
وی با اشاره به اینكه متاسفانه سینمای ایران در سال های اخیر به سمت تجاری شدن حركت كرده و البته در این راه حمایت هم می شود، گفت: سوژه هایی یكسان با عناوین متفاوت ساخته می شوند و رنگ و بویی از فرهنگ ملی و ایرانی نبرده اند.
نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش با همكاری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری مازندران و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اردیبهشت 98 در استان مازندران برگزار می شود.
فراهنگ**9246**3009
۰ نفر