۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۵۵
کد خبر: 83271641
T T
۰ نفر
نقاط پُر خطر و در معرض آبگرفتگي شيراز لوله‌گذاري مي‌شود

شيراز-ايرنا- رئيس كميسيون عمران، حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر شيراز ،گفت: در تمام نقاط پُر خطر اين شهر كه در معرض آبگرفتگي قرار دارد عمليات لوله گذاري دفع آب هاي سطحي انجام خواهد شد.

به گزارش ايرنا نواب قائدي، سه شنبه در نشست فوق العاده كميسيون عمران، حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر شيراز با تاكيد بر بازنگري طرح جامع آب‌هاي سطحي اين شهر تا پايان تيرماه 98 اظهار داشت: طرح جامع مهار سيلاب و جمع آوري آب هاي سطحي يكي از دغدغه‌هاي اين كميسيون است.
وي افزود: اجراي اين طرح در بودجه سال 97 ديده شده بود و امسال نيز در دستور كار اين كميسيون قرار دارد تا از اين طريق عمليات لوله گذاري براي دفع آب هاي سطحي در تمام نقاط پُر خطر شيراز كه در معرض آبگرفتگي قرار دارند، انجام شود.
قائدي با اشاره به مشكلاتي كه در پي سيل پنجم فروردين 98 در شهرك سعدي شيراز به وجود آمده بيان داشت: مشكلات و گرفتاري‌هاي ناشي از سيل را بايد به فرصت تبديل كرد و اگرچه اين حادثه مشكلات و ناراحتي‌هايي را براي مردم به وجود آورد اما گاهي اوقات، مشكلات مي‌تواند سبب خير شود و بر اين باوريم كه با تلاش دو چندان مي‌توان آرامش و آسايش را به شهرك‌هاي آسيب ديده و مردم بازگرداند.
رئيس كميسيون عمران، حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر شيراز، عمران و آباداني شهرك هاي آسيب ديده از سيل را وظيفه اين كميسيون دانست و گفت: مي كوشيم در حيطه قوانين و وظايف خود آنچه را كه منجر به رضايتمندي و خشنودي مردم باشد، انجام دهيم.
قائدي ادامه داد: اجراي چندين طرح نيز براي شهرك سعدي شيراز مد نظر است كه با جديت و پيگيري كميسيون هاي عمران و معماري شهرسازي، پيش بيني هايي براي نقاطي از اين شهرك شده است، و اميدوارم با اين اقدامات بتوانيم مشكلات اين منطقه را برطرف كنيم.
عضو شوراي اسلامي شهر شيراز اضافه كرد: كنترل ايمني پل‌هاي واقع در مسير سيلاب و بر روي رودخانه خشك، لايروبي، ديوارگذاري و احداث شيب شكن در رودخانه خشك، از بسياري از مشكلاتي كه ممكن بود براي ساكنان مجاور رودخانه خشك به وجود آيد، جلوگيري كرد.
وي، همچنين با اشاره به دوربين هاي نظارت تصويري كه در محل‌هاي حادثه و بر روي برخي پل‌هاي رودخانه خشك نصب شده بودند، گفت: اين دوربين‌ها افزون بر بحث نظارتي در حوزه ترافيك، در بحث قضايي و تحليل مسايل مربوط به سيل، نقش قابل توجهي داشتند.
وي بيان داشت: معاونت فني و عمراني و شهرداران مناطق مرتبط با رودخانه خشك مكلف شدند نسبت به ترميم و مقاوم سازي پي، پايه پل ها و ديواره قسمتي از رودخانه خشك كه دچار شستگي شده اقدام كنند و ضمن كنترل ايمني كامل، عمليات ديوار گذاري بخش هاي ديگري از اين رودخانه نيز انجام شود.
قائدي ادامه داد: همچنين مقرر شد كه معاونت حمل و نقل و ترافيك نسبت به نصب دوربين هاي نظارت تصويري در تمام پل‌ها و نقاط در خطر سيل اقدامات لازم را انجام دهد.
وي، با اشاره به طرح تاب آوري شهرشيراز در برابر سيل، گفت: در اين مورد نيز مقرر شد شهرداري شيراز در اسرع وقت نسبت به تهيه اين طرح و انتخاب مشاور ذي صلاح اقدام لازم را انجام دهد.
رئيس كميسيون عمران، حمل و نقل و ترافيك شوراي شهر شيراز با تاكيد بر اينكه بايد رويكرد كامل و جامعي به مديريت بحران داشته باشيم، خواستار بازنگري در ساختار سازماني مديريت بحران شهرداري شد.
همچنين در ادامه، كارشناسان حاضر در اين نشست به بيان ديدگاه هاي خود در مورد سيل اخير شيراز پرداختند و براي تاب آوري اين شهر در برابر سيل و پيشگيري از مشكلات احتمالي، راهكارهايي ارايه كردند.
سيل پنجم فروردين ماه 98 در دروازه قرآن شيراز، 21 كشته، بيش از 100مصدوم و خسارت هاي مادي بسياري به خودروهاي در حال عبور برجاي گذاشت. ششم فروردين ماه جاري نيز مناطق پايين دست رودخانه خشك شيراز و مجاور اين رودخانه از جمله منطقه سعدي و روستاي كروني با مشكل آبگرفتگي منازل و معابر رو به رو شدند.
9873 /6118

سرخط اخبار استان‌ها