۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۳۸
کد خبر: 83271182
T T
۰ نفر
تروریستی خواندن سپاه خلاف رویه حقوق بین الملل است

تهران- ایرنا- رییس دفتر رییس جمهوری در اینستاگرام خود نوشت:اقدام شرم آور و ننگین آمریكا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی كه بخش مهمی از نیروی مسلح یك كشور مستقل عضو سازمان ملل است، هیچ مشروعیتی ندارد و خلاف رویه های حقوقی بین المللی است.

به گزارش ایرنا،«محمود واعظی» امروز- سه شنبه- به مناسبت میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار در حساب اینستاگرام خود نوشت: «سوم شعبان ولادت سرور و سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام و روز پاسدار بر همه مردم ایران به خصوص پاسداران جان بركف انقلاب اسلامی كه از نخستین روزهای انقلاب، در طول هشت سال دفاع مقدس و سال های اخیر در مبارزه با تروریست های داعشی دلاورانه از میهن و ملت و منطقه دفاع كردند، مبارك باد».
وی اضافه كرد:« امام حسین (ع) مظهر ایستادگی و مبارزه با ظلم و ستم بود و بی‌شك نامگذاری روز میلاد این امام بزرگ، به نام روز پاسدار، پیام روشنی دارد به همه بدخواهانی كه در صف ظالمان ایستاده‌اند».
رییس دفتر رییس جمهوری تصریح كرد:«سپاه پاسداران همواره در صف اول مبارزه با تروریسم و خود نیز یكی از قربانیان جنایات تروریست‌های كوردل بوده است. اقدام شرم آور و ننگین آمریكا در تروریستی خواندن چنین نیروی ضد تروریستی مقتدری كه در عین حال بخش مهمی از نیروی مسلح یك كشور مستقل عضو سازمان ملل است هیچ مشروعیتی ندارد و خلاف رویه های حقوقی بین المللی است».
واعظی خاطرنشان كرد:« ایالات متحده با این اقدام بیش از گذشته نشان داد كه خود از حامیان اصلی تروریسم در منطقه و جهان است».
سیام*3061*2021**
۰ نفر