۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۷
کد خبر: 83269209
T T
۰ نفر
بيش از 3 تُن فرآورده خام دامي فاسد در سمنان نابود شد

سمنان- ايرنا- مديركل دامپزشكي استان سمنان گفت: سه تن و 304 كيلوگرم فرآورده خام دامي فاسد از پانزدهم اسفند 97 تا پانزدهم فروردين 98 در استان كشف و نابود شد.

محمدي سعيدي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: از 15 اسفند 97 تا 15 فروردين 98 در استان سمنان 9 واحد متخلف عرضه فرآورده هاي دامي به مراجع قضايي معرفي، يك واحد پلمب و با 14 خودروي دوره گرد عرضه فرآورده دامي برخورد شد.
وي با بيان اين كه در استان سمنان يك هزار و 181 مركز توليد، عرضه و مصرف فرآورده دامي وجود دارد، ادامه داد: در همين بازه زماني يكماهه بيش از يك هزار و 703 بازديد از مراكز عرضه، توليد و مصرف فرآروده هاي دامي مانند رستوران ها به منظور نظارت و برخورد با تخلف انجام شد .
وي اظهار داشت: از اسفند 97 تا 15 فروردين 98 از همه مراكز توليد، عرضه و مصرف فرآورده هاي دامي يكبار و از برخي مراكز به دليل نظارت و جلوگيري از تكرار تخلف چندين بار بازديد به عمل آمد.
به گفته سعيدي، مراكز توليد، عرضه و مصرف فرآورده هاي گوشتي در صورت تخلف براي اولين بار تذكر در كارت بهداشت آنها ثبت مي شود و در صورت تكرار تخلف، در نظارت بعدي توقيف انجام مي شود و در مرحله بعد در صورت بي توجهي به اخطار، به مراجع قضايي معرفي و پلمب مي شوند.
وي با بيان اين كه سال گذشته در مدت مشابه چهار مركز و امسال يك مركز فعال در زمينه فرآورده هاي خام دامي به دليل تخلف پلمب شدند، خاطر نشان كرد: آموزش، فرهنگ سازي و اطلاع رساني نقش مهمي در كاهش تخلف و رعايت بهداشت دارد و رسانه ها اهرم كمك كننده در اين زمينه هستند.
به گزارش ايرنا، شهروندان با مشاهده هرگونه تخلف مي توانند مراتب را به اداره دامپزشكي شهرستان خود يا با شماره تلفن 1512 موارد مشكوك را در 24 ساعت شبانه روز اطلاع رساني كنند.
بيش از يك ميليون و 600 هزار راس دام سبك و حدود 100 هزار راس دام سنگين در استان سمنان وجود دارد.
150واحد دامداري صنعتي و 511 واحد پرورش انواع طيور در استان سمنان وجود دارد كه از اين تعداد 42 مزرعه مرغ تخم گذار، 12 واحد پرورش شتر مرغ، 6 واحد پرورش بوقلمون با ظرفيت توليد 20 هزار قطعه و بقيه واحدهاي پرورش مرغ گوشتي است.
7342/6103