۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۰۱
کد خبر: 83268365
T T
۰ نفر
كانون پرورش فكري از جشنواره دانش‌آموزي سينا حمايت مي‌كند

تهران- ايرنا- مركز سرگرمي‌هاي سازنده كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و شوراي نظارت بر اسباب‌بازي از ايده‌ها، فعاليت‌ها و توليدات جشنواره بين‌المللي پروژه‌هاي دانش‌آموزي سينا حمايت مي‌كنند.

به گزارش روز يكشنبه گروه علمي ايرنا از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، نخستين جشنواره بين‌المللي پروژه‌هاي دانش‌آموزي سينا در پنج محور شامل غرفه‌هاي نمايشگاهي، سمينارهاي پژوهشي، مسابقه‌هاي دانش‌آموزي، محتواي ديجيتال و سخنراني علمي از 29 تا 31 فروردين 1398 برگزار خواهد شد.
بر اساس اين گزارش مركز سرگرمي‌هاي سازنده و بازي‌هاي رايانه‌اي كانون و شوراي نظارت بر اسباب‌بازي در چند بخش اين جشنواره و با هدف اشاعه استفاده از وسايل آموزشي و كمك‌آموزشي، افزايش مهارت‌هاي كودكان، فرهنگ‌سازي در استفاده از آموزش‌هاي نوين و آموزش با بازي و حمايت از فعاليت‌ها، درگير كردن افراد از سنين پايين براي توليد بازي فكري و آموزشي، جهت‌دهي به توليد محتوا و توليد بازي‌هاي رايانه‌اي، شناسايي و حمايت از استعدادهاي دانش‌آموزان و طرح‌هاي برتر از ايده‌ها و توليدات و فعاليت‌هاي جشنواره حمايت خواهند كرد.
بر اين اساس، حمايت از مسابقه‌اي با عنوان بازي فكري و مهارتي كه در سه گرايش طراحي بازي، روبيك، معماهاي چرخشي و چرتكه برگزار مي‌شود و ايجاد بستري براي ثبت آثار توليدكنندگان، سرگرمي‌هاي آموزشي و حمايت از دانش‌آموزان مبدع و نوآور برخي از فعاليت هاي اين نهاد خواهد بود.
همچنين مركز سرگرمي‌هاي سازنده كانون پرورش فكري نيز به صورت تخصصي در بحث حمايت از ساخت بازي‌هاي رايانه‌اي و توليد محتواي ديجيتال همكار اين جشنواره است.
حمايت و سرمايه‌گذاري براي تجاري‌سازي طرح‌ها يا دست‌كم ايجاد بستري براي شناسايي و شكوفايي نخبگان در اين عرصه از جمله حمايت‌هاي عنوان شده در اين جشنواره خواهد بود.
علاقه‌مندان مي‌توانند براي دريافت اطلاعات بيش‌تر از طريق برنامه كاربردي سينا روبيك و يا سايت www.projectsina.tizland.ir اقدام كنند.
علمي*9294* 1055
۰ نفر