۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۵۵
کد خبر: 83268079
T T
۰ نفر
افزايش مبلغ بن خريد كتاب اساتيد و دانشجويان

تهران - ايرنا- سخنگوي سي و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از افزايش 60 درصدي بن خريد كتاب اساتيد حوزه و دانشگاه و 50 درصدي دانشجويان خبر داد.

به گزارش يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا از سي و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، ايوب دهقانكار گفت: بن خريد كتاب اساتيد دانشگاه در اين دوره از نمايشگاه كتاب تهران 60 درصد افزايش پيدا كرده است و به مبلغ 400 هزار تومان رسيده است.
وي ادامه داد: بر اين اساس سهم اساتيد 200 هزار تومان و سهم معاونت امور فرهنگي 200 هزار تومان خواهد بود.
سخنگوي سي و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران درباره زمان ثبت نام نيز گفت: زمان ثبت‌نام بن خريد كتاب اساتيد حوزه و دانشگاه از روز سه‌شنبه (20 فروردين) آغاز خواهد شد و تا پايان روز شنبه (24 فروردين) ادامه خواهد داشت.
همچنين بن خريد كتاب براي دانشجويان و طلاب مبلغ ١٥٠ هزار تومان است كه از اين مقدار سهم مشاركت دانشجويان و طلاب ٩٠ هزار تومان است و ٦٠ هزار تومان را نيز معاونت امور فرهنگي تامين خواهد كرد.
به گفته دهقانكار افزايش ٥٠ درصدي يارانه خريد كتاب دانشجويان و 60 درصدي اساتيد حوزه و دانشگاه در راستاي حمايت از اقتصاد نشر و توجه به توسعه فرهنگ مكتوب و كتاب و كتابخواني در كشور صورت گرفته است.
دانشجويان، طلاب واساتيد حوزه و دانشگاه مي‌توانند براي چگونگي از شرايط و نحوه ثبت‌نام به سايت TIBF.IR مراجعه كنند.

*** بهره‌برداري از سالن‌هاي بين‌الملل و آموزشي
معاون اجرايي نمايشگاه كتاب تهران با اشاره به روند فعاليت‌هاي اجرايي و رفاهي در محل برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران گفت: سالن‌هاي بين‌الملل و كودك و آموزشي آماده بهره‌برداري هستند و سالن كودك و نوجوان نيز به تازگي آماده شده و در چند روز آينده آماده بهره‌برداري است. برپايي سالن‌هاي دانشگاهي نيز در حال اجراست و بخش‌هايي از شبستان نيز زير بار اجرايي رفته است.
مهدي اسماعيلي با تشكر از زحمات مسئولان مصلاي امام خميني (ره)، معاونت خدمات شهرداري تهران و شهردار منطقه 7 تهران در همكاري و مساعدت براي انجام امور اجرايي گفت: ستاد مديريت بحران و سازمان آتش‌نشاني نيز به تازگي بازديدي از محل برگزاري نمايشگاه كتاب تهران داشتند و تمهيداتي را در نظر گرفتند.
وي با اشاره به برنامه‌هاي رفاهي در اين دوره از نمايشگاه كتاب تهران گفت: تمهيداتي در نظر گرفته شده است تا استراحتگاه‌هاي بيشتري براي بازديدكنندگان ايجاد شود.
همچنين امسال براي اولين بار ويلچرهايي براي سالمندان و معلولان در نمايشگاه در نظر گرفته شده است تا در بازديد از نمايشگاه مشكلي نداشته باشند.
سي و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 4 تا 14 ارديبهشت در مصلي امام خميني (ره) برگزار خواهد شد.
فراهنگ **1085**9157**

سرخط اخبار فرهنگ