۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۴۲
کد خبر: 83267481
T T
۰ نفر

38 درصد پرونده هاي شوراي حل اختلاف منجر به سازش شد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۴۲
کد خبر: 83267481
38 درصد پرونده هاي شوراي حل اختلاف منجر به سازش شد

تبريز-ايرنا- رييس شوراهاي حل اختلاف آذربايجان شرقي گفت: در سال گذشته 38 درصد از مجموع پرونده هاي ورودي به اين شوراها منجر به صلح و سازش شد كه اين رقم نسبت به سال 1396 با 5 درصد رشد همراه است.

بابك محبوب عليلو روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، مجموع شعب شوراهاي حل اختلاف آذربايجان شرقي را 289 شعبه اعلام و اضافه كرد: از مجموع اين شعب تعداد 187 شعبه در مراكز شهري و 101 شعبه نيز در مناطق روستايي فعاليت مي كنند.
وي اظهار داشت: شوراهاي حل اختلاف روستايي تنها مجاز به ورود در موضوع صلح و سازش هستند اما در مراكز شهري اين شوراها علاوه بر تصميم گيري در زمينه صلح و سازش، با محوريت قاضي شورا و بر اساس ماده 9 قانون شوراهاي حل اختلاف مصوب سال 1394 صلاحيت رسيدگي به برخي دعاوي و جرايم كم اهميت را نيز دارند.
محبوب عليلو تلاش براي كاهش ورودي پرونده ها به شوراهاي حل اختلاف را از اهداف و رويكردهاي مهم اين مجموعه ها برشمرد و افزود: با وجود اينكه پارسال در ورودي پرونده ها به شوراهاي حل اختلاف 12 درصد رشد وجود داشت اما با اين وجود تعداد پنج هزار و 895 فقره پرونده از جمع موجودي ها كسر شد.
وي با بيان اينكه در ابتداي سال گذشته مجموع پرونده هاي شوراهاي حل اختلاف آذربايجان شرقي معادل 20 هزار و 847 فقره بود، گفت: در سال گذشته نيز 198 هزار و 794 فقره پرونده جديد به اين شوراها وارد شد.
محبوب عليلو مجموع پرونده هاي مختومه شده شوراهاي حل اختلاف آذربايجان شرقي در سال گذشته را 204 هزار و 684 فقره اعلام كرد.
وي با تاكيد بر اينكه شوراهاي حل اختلاف نقش مهم و تعيين كننده اي در كاهش ورودي پرونده به دادگاه ها دارند، يادآوري كرد: اين مجموعه ها براي ادامه فعاليت هاي خود و تقويت جايگاهشان نياز شديد به حمايت هاي قانوني از سوي دولت و مجلس شوراي اسلامي دارند.
رييس شوراهاي حل اختلاف آذربايجان شرقي با بيان اينكه اعضاي شوراهاي حل اختلاف با حداقل دستمزد و پاداش فعاليت مي كنند، گفت: از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي درخواست داريم در راستاي حمايت و ترميم پاداش هاي اعضاي شورا وارد عمل شوند تا زمينه هاي لازم براي اشتغال پايدار آنها فراهم شود.
3038/3071

سرخط اخبار استان‌ها