۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۰۲
کد خبر: 83264925
T T
۰ نفر

تالاب صالحیه البرز میزبان فلامینگوهای مهاجر

۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۰۲
کد خبر: 83264925
تالاب صالحیه البرز میزبان فلامینگوهای مهاجر

كرج – ایرنا – مدیر كل حفاظت محیط زیست البرز گفت: فلامینگوها از چند روز پیش در تالاب صالحیه شهرستان نظرآباد این استان مستقر شده اند.

فردین حكیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این روزها فصل مهاجرت برخی از گونه ها به تالاب صالحیه است و تالاب صالحیه را به عنوان استراحتگاه موقت خود تا اواخر اردیبهشت ماه انتخاب می كنند.
وی اضافه كرد: به جز فلامینگوها، پیشتر انواع اردك سان ها، باكلان بزرگ، پلارتوپ، حواصیل خاكستری، اردك سرسبز، حواصیل ارغوانی، نوك خنجری و آووست گونه های مهاجری هستند كه به این تالاب مهاجرت كرده اند.
حكیمی با بیان اینكه پرندگان مهاجر و بومی نیستند، اظهار داشت: همچنین انواع مرغابی سان ها در تالاب حضور دارند كه این تالاب در واقع به عنوان استراحتگاه موقت آنها است و اواخر اردیبهشت ماه معمولا به مقصد سیبری مهاجرت می كنند.
وی ادامه داد: امسال حدود 300 پرنده مهاجر آبزی شمارش شده است.
وی افزود: با توجه به اینكه آبگیری تالاب در بازشهلی اخیرخوب بوده، جمعیت پرندگان نسبت به سال گذشته از وضعیت بهتری برخوردار است.
حكیمی با اشاره به اینكه عمق تالاب بیش از یك و نیم متر برآورد می شود گفت: پرندگانی مانند باكلان بزرگ در مناطقی كه عمق آب بیش از یك متر باشد حضور دارند كه امسال شاهد حضور این پرندگان در تالاب بوده ایم.
مدیر كل حفاظت محیط زیست البرز افزود: هر ساله بیش از 75 گونه پرنده مهاجر آبزی و كنار آبزی به تالاب صالحیه می آیند و گونه های دیگری نیز اضافه می شوند.
6993/7414

سرخط اخبار استان‌ها