۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۰۹
کد خبر: 83261743
T T
۰ نفر
23 فروند قايق براي امداد رساني از اروند كنار عازم اهواز شدند

آبادان - ايرنا - معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ويژه آبادان گفت: به منظور پشتيباني از روستاهاي در معرض خطر سيل در شهرستان هاي اهواز و دشت آزادگان 20 فروند قايق از ناو تيپ ذوالفقار اروندكنار به اهواز و سه فروند پايگاه درياباني آبادان به منطقه دشت آزادگان اعزام شدند.

بيژن ربيعي دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: قايق هاي مذكور تحت مديريت ستاد بحران شهرستان هاي مذكور به اهالي روستاهاي حادثه ديده ناشي از سيلاب امدادرساني مي كنند.
وي همچنين در خصوص آخرين وضعيت رودخانه هاي آبادان و اقدامات مديريت بحران اين شهرستان گفت:با توجه به شرايط ناپايدار جوي و افزايش حجم ورودي سدهاي استان خوزستان در بالادست و احتمال سيلاب ، ستاد اجرايي شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان آبادان جلسات متعددي برگزار و اوضاع را تحت بررسي و كنترل دارد.
وي افزود:معاونت برنامه ريزي و توسعه مديريت اين فرمانداري با حضور ساير اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران به صورت 24 ساعته دبي آب رودخانه اروند صغير و بهمنشير را بررسي و كنترل مي كنند.
ربيعي گفت:بخشداران اروند كنار و مركزي آبادان طي 2 روز گذشته از مناطق پرخطر روستاهاي منطقه بازديد و گزارش هاي مربوطه را ارايه و اقدامات پيشگيرانه مقابله با طغيان رودخانه ها و نهرها درحال انجام است.
وي با تاكيد بر هماهنگي دستگاههاي اجرايي، براي تامين نيازهاي لجستيكي مقابله با سيل با ستاد اجرايي مديريت بحران درمحل فرمانداري آبادان اظهار داشت:پرسنل مسوول و تيم اين ستاد اجرايي مستقردر فرمانداري آماده دريافت نيازها براي هماهنگي بين بخشي و جذب كمك هاي دستگاههاي برخوردار اعم از بخش خصوصي و دولتي ابادان هستند.
ربيعي افزود:پالايشگاه آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان دستگاههاي معين مقابله با سيل شهرستان آبادان تعيين شده اند و شهرداري آبادان ، حمل ونقل و راهداري ،بنادرو دريانوردي سپاه وبسيج ، مديريت يادمان والفجرهشت ، نيروهاي انتظامي ودرياباني و ساير دستگاههاي اجرايي شوراي هماهنگي مديريت بحران ابادان را در تامين نيازهاي پشتيباني و لجستيكي پيشگيري ومقابله با سيل ياري رسانده اند.
معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ويژه آبادان به تشكيل قرارگاه سازندگي در بخش اروندكنار براي مقابله با طغيان رودخانه و نهرهاي منشعب از آن اشاره كرد و گفت : علاوه بر مشاركت و حضور مستمر فرماندار شهرستان آبادان به عنوان رييس شوراي هماهنگي مديريت بحران در منطقه اروندكنار و تشكيل قرارگاه سازندگي و محروميت زدايي با همكاري سپاه و بسيج آبادان در اين منطقه با احداث سيل بند و پل هاي روزگذر برروي نهرهاي پرخطر، ستاد اجرايي اين شورا توانسته است نسبت به تامين ماشين آلات مورد نياز اقدام كند.
3015/6068

سرخط اخبار استان‌ها