۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۳۶
کد خبر: 83261401
T T
۰ نفر
3 هزار بانوی كارآفرین بسیجی شناسایی شدند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان بسیج جامعه زنان كشور گفت: با جمع آوری اطلاعات و ایجاد سامانه بانك اطلاعات كارآفرینان در سال 97، سه هزار بانوی كارآفرین بسیجی در سراسر كشور شناسایی شد.

مینو اصلانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینكه كار شناسایی این بانوان بسیجی همچنان ادامه دارد، افزود: به منظور شناسایی بهتر زنان موفق و برتر كارآفرین در همه زمینه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، بانك اطلاعاتی زنان كارآفرین بسیجی ایجاد، تكمیل و سازماندهی شد.
وی اظهار داشت: به همین منظور بانك اطلاعات كارآفرینان را تكمیل و سه هزار نفر از كارآفرینان بسیجی زن را سازماندهی كردیم تا كلاس های آموزشی برای بسیجیان برگزار كنند تا این امر به اشتغال و مهارت آموزی بانوان بسیجی در سراسر كشور منجر شود.
اصلانی ادامه داد: برای این بانوان بسیجی دوره های آموزش خیاطی، بافندگی و تولید صنایع دستی و خانگی در طول سال برگزار می شود تا علاوه بر مهارت آموزی، زمینه اشتغال زنان كارآفرین نیز فراهم شود.
وی خاطرنشان كرد: با این بانك اطلاعات در سطح كشور نسبت به جمع آوری اطلاعات مربوط به زنان كارآفرین اقدام می شود.
به گفته وی، تلاش برای ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق محروم و روستایی از جمله برنامه های مهم بسیج جامعه زنان كشور است كه امیدواریم بتوانیم با شناسایی تعداد بیشتری از بانوان كارآفرین، آموزش های بیشتر به دیگر بانوان بسیجی داده شود تا زمینه اشتغال تعداد بیشتری از این افراد فراهم شود.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان كشور گفت: تمام توان بانوان بسیجی برای ایجاد اشتغال به كار گرفته شده است و به طور یقین شناسایی بانوان كارآفرین موفق ما را در دستیابی به این برنامه ها بیشتر یاری خواهد كرد. البته با شناسایی تعداد بیشتری از این بانوان می توان گام های محكم تری برای ایجاد اشتغال آنان برداشت.
اصلانی گفت: در حال حاضر 9 میلیون بانوی بسیجی در 180 هزار گایگاه مقاومت بسیج فعالیت دارند.
اجتمام* 7268 * 3063** 9053
۰ نفر