۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۷
کد خبر: 83259637
T T
۰ نفر
انفجار راه آهن تنها راه خروج آب از مناطق سیل زده گلستان است

گرگان - ایرنا - فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت كه انفجار خط آهن و ایجاد شكاف در جاده ها تنها راه خروج آب از شهرها و فروكش كردن بحران سیل گلستان است و این كار ادامه می یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرلشگر محمدعلی جعفری روز شنبه پس از سركشی از مناطق سیل زده گلستان به خبرنگاران اظهار كرد: بسته بودن كانال های انتقال آب و جمع شدن رسوبات در رودخانه ها، سبب خروج آب به دشت و مناطق مسكونی شده كه خسارت بسیاری به مردم تحمیل كرد.
وی بیان كرد: انفجار ریل در آق قلا اگرچه موجب هدایت آب به سمت گمیشان شد اما بخش زیادی از مشكل مردم آق قلا را كاهش داد و خطر وارد كردن خسارت بیشتر به این شهر را رفع كرد.
سرلشگر جعفری گفت: برای كمك به رفع مشكل آب گرفتگی، تقسیم كار مناسبی انجام شده و برای هر 7 نقطه مركزی در قره سو، گرگان رود و كانال هایی كه از گمیشان خارج می شود، نیروها و فرماندهانی منصوب شده است.
فرمانده كل سپاه افزود: سپاه امكانات خود را برای رفع آسیب دیدگی و سیل زدگی به گلستان آورده اما این تجهیزات كم است و در صورت ورود امكانات سایر دستگاه ها، این كار با شتاب بیشتر انجام می شود.
وی گفت: سپاه در حال كمك به رفع مشكل آبگرفتگی شهرهای گلستان است و اگر دستگاه های دولتی به اندازه نیروهای مردمی و نظامی پای كار بیایند سرعت تخلیه آب بیشتر می شود.
سرلشگر جعفری ادامه داد: حجم ورودی آب به مناطق سیل زده در كنار برفاب های جاری در این مسیر بیشتر از ظرفیت كانال ها و رودخانه ها برای هدایت آب است كه سپاه با همه امكانات لجستیكی، فنی و مهندسی برای تخلیه آب شهرها و سكونتگاه های گلستان تلاش می كند.
وی گفت: مطابق برنامه، امروز هم در چند نقطه، انفجار چند شكاف در خط آهن برای باز شدن مسیر حركت آب انجام می شود كه با انجام آن شتاب تخلیه روان آب ها بیشتر خواهد شد.
فرمانده كل سپاه ادامه داد: باز كردن این مسیرها تنها راه خروج آب از مناطق سیل گرفته گلستان است كه امیدواریم دیگر به ما تهمت انجام كارهای بیهوده برای هدایت آب از سمتی به سمت دیگر نزنند.
7333/3091
۰ نفر