۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۱۹
کد خبر: 83259621
T T
۰ نفر
استاندار خراسان جنوبی از مجتمع كشت و صنعت سربیشه بازدید كرد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی روز شنبه در سفر به سربیشه از مجتمع كشت و صنعت بیدمشك این شهرستان بازدید كرد و مسائل و مشكلات این مجتمع را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایرنا مدیر جهاد كشاورزی سربیشه در این بازدید با بیان اینكه كشت و صنعت بیدمشك یكی از بزرگ ترین مجتمع های استان و دارای رتبه برتر كشوری است گفت: در حال حاضر این مجتمع دارای 850 راس گاو شیرده است كه روزانه 13 تن شیر تولید می كند.
مریم جوادی بایگی افزود: از شیر تولید شده فقط سه تن در همین مجتمع فرآوری و بقیه به سایر استان ها صادر می شود.
وی ادامه داد: واحد مرغ تخمگذار بیدمشك از برترین های استان است كه سالانه سه هزار و 600 تن تخم مرغ تولید می كند و 262 تن گوشت مرغ حاصل تولیدات سالانه این مجتمع است.
مدیر جهاد كشاورزی سربیشه اظهار داشت: در حال حاضر 40 نفر شتر در این مجتمع پرورش داده می شوند و طبق هماهنگی های انجام شده قرار است هزار نفر دیگر در این مجتمع نگهداری شوند.
وی تصریح كرد: در بخش كشاورزی حدود 40 هكتار آبیاری كم فشار در مزارع گندم جا گذاری شده و 80 هكتار پسته هم به این سیستم مجهز است.
جوادی بایگی گفت: سربیشه بزرگترین تولید كننده گل محمدی در خراسان جنوبی است كه 16 هكتار آن در كشت و صنعت بیدمشك وجود دارد.
وی ادامه داد: ذرت، گندم، جو، زرشك و عناب از دیگر تولیدات این مجتمع است.
مدیر داخلی مجتمع كشت و صنعت بیدمشك هم گفت: فرآوری محصولات تولیدی از مهمترین مشكلات مجموعه است كه اگر موقعیت فراهم شود مجبور به انتقال شیر به سایر استان ها نخواهیم بود.
هادی سروری افزود: در حال حاضر برای 138 نفر و 70 خانوار اشتغالزایی شده كه در همین مجتمع زندگی می كنند.
وی ادامه داد: فرزندان كارگران در همین مجتمع تحصیل می كنند اما مشكلات مربوط به آب و گاز تا حدودی ما را با مشكل مواجه كرده است.
سروری با بیان اینكه وزیر كشور قول تامین هزار نفر شتر را با ارز كشوری دادند، تصریح كرد: مشكلات مربوط به این مجتمع بیشتر در سطح كلان باید مرتفع شود زیرا تا وضعیت صادرات حل نشود مشكلات پابرجا خواهد بود.
3215 * 6054

سرخط اخبار استان‌ها