۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۴۵
کد خبر: 83258655
T T
۰ نفر

شفر: سبك بازی استقلال هوشمندانه با هدف پیروزی است

۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۴۵
کد خبر: 83258655
شفر: سبك بازی استقلال هوشمندانه با هدف پیروزی است

تهران - ایرنا - سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران ،گفت: سبك بازی استقلال در شهرآورد انجام بازی هوشمندانه با تمركز بالا و پاس های یك ضرب و دو ضرب است تا همراه با حمایت هواداران و بدور از حواشی به پیروزی برسیم.

«وینفرد شفر» روز جمعه در نشست خبری پیش از هشتاد و نهمین شهرآورد پایتخت در محل سازمان لیگ فوتبال ،با تبریك سال نو و مراتب ابراز همدردی همه اعضای كادرفنی و بازیكنان برای خسارت های جانی و مالی كه سیل برای مردم ایران بوجود آورد ،گفت: مطالب رسانه های و مطبوعات ایران فقط در كشور خوانده نمی شود بلكه در تمام نقاط دنیا از جمله آلمان فوتبال ایران رصد می شود تا نقش پراهمیت رسانه ها در قبال كشورشان بیشتر كرد پیدا كند. البته منظورمن رسانه های رسمی و معتبر كشور است نه سایت و روزنامه هایی كه با پول می شود آنها را خرید.
سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران ،افزود: در محل ورودی ورزشگاه نوشته شده «بازی منصفانه انجام دهید» و این مهم برای همه بازیكنان، تماشاگران، كادرفنی و تیم داوری است زیرا این دیدار یكی از بزرگترین شهرآوردها در جهان فوتبال است.
به گفته وی البته برای هیچ یك از بازیكنان و یا اعضای كادرفنی استقلال در خصوص بازی استرس وجود ندارد و هیچ كدام از ما به دنبال ایجاد مشكل نیستیم و بطور یقین هواداران در این راه به مانند كوه به ما كمك خواهند كرد.
شفر ادامه داد: تیم استقلال اكنون در رده دوم جدول رده بندی لیگ قرار دارد و برای این مهم از همه بازیكنان و هواداران قدردانی می كنم. البته برای موفقیت در فصل آینده نیز فهرست بازیكنان مورد نظر را اعلام كردم تا بازیكنان كناریكدیگر باقی بمانند.
سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به شرایط آب و هوایی كشور هم افزود: این شرایط سبب شد تا در زمین با چمن مصنوعی تمرین كنیم كه این وضعیت برای بازیكنان حرفه ای مطلوب نیست و 3 بازیكن نیز به دلیل مصدومیت تمرین نكردند.
وی ابراز امیدواری كرد: در سال 98 زمین تمرینی مناسب داشته باشیم زیرا این مهم برای كار بهتر و ذهنیت مطلوب و روحی و روانی بازیكنان بسیار مهم است.
شفر با تاكید بر اینكه باید در دیدار فردا با تمركز و هوش بالا بازی كرد، اظهار داشت: این مهم برای رسیدن به موفقیت بسیار مهم است و امیدوارم تماشاگران هر دو تیم از بازی لذت ببرند ولی در نهایت هواداران استقلال خوشحالتر از تماشاگران حریف ورزشگاه را ترك كنند.
وی با تبریك به تیم امید برای راهیابی به مرحله بعدی رقابت های صعود به المپیك 2020 و خوش آمدگویی به كولینا رئیس كمیته داوران فیفا ،افزود: موفقیت تیم امید قطعا به سود فوتبال ایران است و حضور كولینا نیز تاثیر به سزایی در رشد داوری فوتبال ایران دارد.
سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص صحبت های «فرشید باقری» هافبك آبی پوشان كه از شرایط نابسامان استقلال گله كرده بود، افزود: صحبت های او درست است زیرا زمینی كه به دلیل بارندگی در اختیار داشتیم مطلوب نبود و سبب آسیب رساندن به بعضی از بازیكنان شد اما برای بازی فردا نمی توان از همان ابتدا هجومی بازی كرد بلكه كنترل بازی، توپ و ورزشگاه اهمیت بالایی دارد و برای همین به بازیكنان گفتم با داور بحث نكنند و فقط روی بازی خودشان تمركز كنند.
وی درباره اینكه حواشی گفته شده درباره «گادوین منشاء» و اینكه این موضوع روی تمركز این بازیكن تاثیر می گذارد یا خیر؟ بیان كرد: منشاء بازیكن خوبی است و برای این بازی بسیار انگیزه دارد و هواداران هم او را دوست دارند و فكر نمی كنم برای بازی مقابل تیم سابقش عصبی شود.
شفر در خصوص اینكه آیا بازی فردا بر خلاف دیدار رفت لیگ هجدهم جذاب خواهد بود یا خیر؟ اظهار داشت: در هر شهرآورد بازیكنان و اعضای تیم به دنبال پیروزی هستند. البته سبك بازی ما انجام بازی یك ضرب دو ضرب در بازی های حساس و مهم است و فوتبال خود را برای رسیدن به 3 امتیاز انجام می دهیم و قطعا قصد نداریم با پاس های بلند به گل برسیم.
وی ادامه داد: تیم استقلال تركیبی از بازیكنان با تجربه و جوان در كنار بازیكنان خارجی است كه به خوبی می دانند در زمین چه كاری انجام دهند البته در این راه نیاز است فشار و استرس را از داور برداریم و با او جدل نكنیم تا حواشی داخل زمین به سكوها منتقل نشود.
سرمربی استقلال درباره اینكه اگر در جریان بازی گلی از حریف دریافت كنید چه برنامه ای برای بازگشت به بازی دارد؟ گفت: ابتدا نباید گلی دریافت كنیم به خصوص در 15 دقیقه ابتدایی و انتهایی اما نیاز است با توجه به شرایط بازی تاكتیك تیم را تغییر بدهیم و به رغم اینكه حریف را كاملا آنالیز كردیم در تلاشیم برنامه های خودمان را در زمین اجرا كنیم.
شفر به موضوع داوری «اشكان خورشیدی» در شهرآورد پیش رو و داور ویدئویی نیز اشاره كرد و گفت: ایران سابقه خیلی خوبی در داوری دارد و در دیدار رده بندی جام جهانی، فینال المپیك و لیگ اروپا تیم داوری ایران قضاوت كردند. البته داوران نیز ممكن است اشتباهاتی داشته باشند ولی لازم است ما به داوران كمك كنیم زیرا آنها كامپیوتر نیستند و اینكه می گوید داوران خارجی برای این دیدار قضاوت كنند واقعا صحبت جالبی نیست.
به گزارش ایرنا، دیدار رفت سرخآبی ها در چارچوب هجدهمین دوره لیگ برتر با تساوی بدون گل خاتمه یافت.
سازمان لیگ پیش از این اعلام كرده است كه بلیت فروشی فقط به صورت اینترنتی انجام می شود و در ورزشگاه بلیت كاغذی فروخته نخواهد شد.
در تاریخچه شهرآورد، استقلال 26 برد و پرسپولیس 23 پیروزی در كارنامه دارد و 39 تساوی نیز به ثبت رسیده است.
هشتاد و نهمین تقابل دو تیم فردا - شنبه - از ساعت 16 در ورزشگاه آزادی انجام می شود.
ورزشی ** 9463 ** 9029 ** 1355

سرخط اخبار ورزش