۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۲۱
کد خبر: 83258061
T T
۰ نفر

محروميت ها از طريق انجام آمايش ملي مشخص شود

۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۲۱
کد خبر: 83258061
محروميت ها از طريق انجام آمايش ملي مشخص شود

بيرجند - ايرنا - مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه هاي آزاد اسلامي خراسان جنوبي گفت: محروميت ها در كشور از طريق انجام آمايش ملي مشخص شود تا بدانيم نحوه توزيع امكانات در كشور به چه شكلي بوده است.

حجت الاسلام محمدعلي تابعي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بايد بدانيم آيا امكانات توزيع شده در كشور براساس عدالت امكانات باشد چون امروز در يك استان همه راه ها دوبانده است و زيرساخت هاي زيادي دارد اما در خراسان جنوبي مشكلات زيادي به لحاظ كمبود زيرساخت و منابع داريم و رفع مشكل اين گونه استان ها به عزم ملي نياز دارد.
وي اظهار داشت: در استان هايي مثل خراسان جنوبي همه مسئولان كشوري بايد بسيج و به دنبال رفع كمبودهاي اين منطقه باشند و اگر مقام معظم رهبري 20 سال پيش به نهبندان آمدند فرمودند كه مسئولان هم بعد از من بايد به اين منطقه بيايند.
مدرس حوزه و دانشگاه گفت: بيانات رهبر معظم انقلاب و بيانيه منشور گام دوم انقلاب با توجه به مباني و شعارهاي اصولي انقلاب است كه اين شعارها همان شعارهاي اساسي اسلامي است.
وي افزود: عدالت طلبي و اجراي عدالت از شعارهاي انقلاب است كه فلسفه وجودي انقلاب اسلامي به اجراي عدالت و توزيع عادلانه همه امكانات به همه افراد جامعه با توجه به ظرفيت افراد است.
تابعي بيان كرد: افراد مختلف در جامعه حضور دارند و هر كسي به لحاظ مسكن، شغل، حق تحصيل و ... بايد از حقوق برابر برخوردار باشد كه اين از وظايف حكومت اسلامي است.
وي گفت: عدالت طلبي و شعارهاي عدالت طلبانه هرچند در كشور ما وجود داشته اما كمي مورد غفلت قرار گرفته كه در گام دوم انقلاب با اجراي اين شعارها زمينه خدمت واقعي به مردم فراهم مي شود.
وي اظهار داشت: در اين چهار دهه كه از انقلاب اسلامي مي گذرد گاهي اوقات از مسيرهايي حركت كرديم كه كاملا روي ريل انقلاب نبوده و بايد در مسيري كه مد نظر مقام معظم رهبري است حركت كنيم تا آرمان هاي انقلاب و رضايت مردم محقق شود.
مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه هاي آزاد اسلامي استان خراسان جنوبي بيان كرد: بيانيه گام دوم انقلاب به يك معناي حركت در مسير و چارچوب انقلاب است و امروز بايد خود را به سطحي از رشد و توسعه و حفظ تعالي برسانيم كه نياز به تلاش و حركت جهادي شبانه روزي دارد.
وي با اشاره به اينكه مسئولان نظام اسلامي بايد در ساعت كار خود به درستي و هدفمند كار كنند گفت: يك مدير بايد چشم انداز داشته باشد و بداند در 6 ماه نخست سال بايد چه مسيري را سپري كند و در پايان سال به كجا بايد برسد اما مدير بدون برنامه هيچ وقت موفق نمي شود.
حجت الاسلام تابعي اظهار داشت: مشكل كشور ما كمبود منابع نيست بلكه مشكل مديريتي است و غالبا مديران براساس شايستگي انتخاب نمي شوند و گاهي مسائلي مثل رابطه و پارتي در گزينش هاي مديريتي اثرگذار است كه هم در دولت هاي اصولگرا و هم اصلاح طلب بوده است.
وي افزود: اگر شعار عدالت طلبي محقق شود قطعا كام مردم شيرين مي شود و در حال حاضر بعضي استان هاي كشور نمايندگان زيادي در مجلس شوراي اسلامي داشته و قدرت چانه زني زيادي براي پيگيري مشكلات منطقه خود دارند در حالي كه بعضي استان هاي محروم مثل خراسان جنوبي با داشتن 11 شهرستان فقط چهار نماينده در مجلس دارد.
7559*3028

سرخط اخبار استان‌ها