۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۵۵
کد خبر: 83257954
T T
۰ نفر
آمار مهمانان نوروزي در مدارس كرمان از مرز 120 هزار نفر گذشت

كرمان - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش استان كرمان با بيان اينكه تاكنون 33 هزار و 229 خانوار شامل 129 هزار و 558 نفر در مدارس اين استان اسكان يافته اند گفت: اين آمار ‌در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 37.99 درصد در بخش نفرات رشد داشته است.

احمد اسكندري نسب روز پنحشنبه در حاشيه بازديد استاندار كرمان از ستادهاي اسكان نوروزي نواحي يك و 2 آموزش و پرورش استان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به آغاز به كار ستاد اسكان آموزش و پرورش از 27 اسفند ماه سال گذشته در كرمان افزود: تاكنون 298 هزار و 52 نفر روز در ستاد اسكان مسافران نوروزي اين استان پذيرش شده اند.
وي اظهار داشت: اين آمار ‌در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 36.21 درصد رشد خانوار و 37.99 درصد رشد نفرات داشته است.
مديركل آموزش و پرورش كرمان با اشاره به اينكه 433 مدرسه در سراسر اين استان براي اسكان نورزي مسافران تجهيز شده است، اظهار داشت: چهار مركز خدماتي رفاهي هتل آسمان، خانه معلم، مجتمع بهمن‌ بيگي عشايري و مجتمع سعادت در شهر كرمان با ظرفيت پذيرش بيش از 300 نفر نيز براي خدمات ‌رساني به مسافران نوروزي در نظر گرفته شده است.
اسكندري نسب يادآورشد: پنج هزار و 165 كلاس در استان كرمان طرح اسكان نوروزي قرار گرفتند كه از اين تعداد كلاس درس، 141 كلاس ويژه، 2 هزار و 804 كلاس نوع 'الف' و 2 هزار و 220 كلاس نوع 'ب' است.
وي با اشاره به اينكه ستاد‌هاي اسكان مهمانان نوروزي كرمان در مدارس تا 13 فروردين سال جاري، اسكان ميهمانان نوروزي در اين استان را بر عهده دارند افزود: تعداد هزار و 527 نفر معلم در اين ايام كار خدمت‌ رساني به مسافران نوروزي را انجام مي‌ دهند.
مديركل آموزش و پرورش استان كرمان با بيان اينكه در ستادهاي اسكان نوروزي علاوه بر اسكان، معرفي آثار تاريخي و اماكن گردشگري استان نيز انجام مي ‌شود گفت: اين اقدام باعث ماندگاري بيشتر مسافران در كرمان شده است.
اسكندري نسب تصريح كرد: در هشتمين روز از سال جديد نيز 15هزار و 575 نفر در قالب سه هزار و 993 خانوار در پايگاه هاي ستاد اسكان نوروزي فرهنگيان استان كرمان پذيرش شدند.
محمدجواد فدائي استاندار كرمان امروز (پنجشنبه) سرزده از چهار مدرسه و ستادهاي اسكان نوروزي نواحي يك و 2 آموزش و پرورش كرمان بازديد و روند خدمات رساني به ميهمانان نوروزي را بررسي كرد.
استان كرمان با سابقه تمدني و فرهنگي ديرينه و غني داراي بناها و محوطه هاي باستاني و تاريخي فراواني است كه از مقاصد مهم گردشگران داخلي و خارجي بشمار مي رود.
اين استان هفت اثر جهاني، 700 اثر ثبت ملي و هزاران جاذبه تاريخي و طبيعي را در خود جاي داده است.
كرمان آثار باغ شاهزاده، روستاي دستكند ميمند، كوير لوت و قنات هاي گوهرريز جوپار، اكبر آباد و قاسم آباد بم را در فهرست آثار جهاني دارد.
3029/9895

سرخط اخبار استان‌ها