۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۳۷
کد خبر: 83256917
T T
۰ نفر
تماشاخانه تئاتر ایلام در استانه راه اندازی قرار دارد

ایلام - ایرنا - مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به در دست ساخت بودن تماشاخانه تاتر(پلاتو) در شهر ایلام گفت: این مركز فرهنگی، هنری در محل مجتمع فرهنگی، هنری این اداره كل اوایل امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

عمران خودآموز روز چهارشنبه به مناسبت هفتم فروردین ماه روز جهانی تاتر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت این مركز با 70درصد پیشرفت فیزیكی در دست اجراست و پیش بینی می شود امسال تكمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به ظرفیتهای شهرستان دهلران در زمینه هنر تاتر و بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته دومین تماشاخانه تاتر استان در دهلران تاسیس خواهد شد.
وی توسعه كمی و كیفی هنر تاتر را از اولویت های این اداره كل در سال جاری برشمرد و گفت: در این زمینه هنرمندان این عرصه مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام به فعالیتهای هنرمندان تاتر در سال گذشته اشاره كرد و گفت: هنرمندان تاتر پارسال در مجموع موفق به كسب 50 مقام در جشنوارهای منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی شده اند.
وی تولید 45 اثر نمایشی در استان، 933 مرتبه اجرای عمومی نمایش و راه یابی 25 گروه نمایشی استان به جشنواره‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی را دستاورد 19 تن از هنرمندان تئاتر استان ایلام در سال گذشته برشمرد.
وی راه یابی دو نمایش خیابانی و یك نمایش صحنه‌ای به جشنواره بین‌اللملی تئاتر فجر، حضور یك نمایش عروسكی از استان به جشنواره مبارك و سپس برای اجرا به هندوستان، برگزاری جشنواره های تاتر استانی، برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی، تجلیل از پیشكسوتان هنر تاتر و برگزاری كلاس‌های آموزشی این هنر را از دیگر فعالیتهای اجرایی در حوزه هنر تاتر در این استان برشمرد.
مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ابراز امیدواری كرد با برنامه ریزی های به عمل آمده امسال برای تقویت هنر پر مخاطب تاتر اقدام های موثر و گسترده تری انجام شود.
7171/6034

سرخط اخبار استان‌ها