۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۰۱
کد خبر: 83256435
T T
۰ نفر

پكن: ورود آمريكا به تبت مداخله آشكار در امور چين است

۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۰۱
کد خبر: 83256435
پكن: ورود آمريكا به تبت مداخله آشكار در امور چين است

پكن- ايرنا- سخنگوي وزارت خارجه چين ورود آمريكا به مسايل تبت را نقض آشكار حق حاكميت چين دانست و به آمريكا در اين مورد هشدار داد.

به گزارش ايرنا 'گنگ شوانگ' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تصويب پيمان ارتباطات متقابل آمريكا و تبت خاطر نشان كرد اين پيمان مداخله اي گستاخانه در امور داخلي چين محسوب مي شود و پكن به آن معترض است.
او گفت: اين كار آمريكا، ارسال پيام هاي نادرست و علايمي اشتباه براي جدايي طلبان تبتي است و طبيعتا به روابط چين و آمريكا لطمه خواهد زد.
سخنگوي وزارت امور خارجه چين تاكيد كرد هيچ نيروي بيگانه اي حق ندارد در مسايل داخلي تبت و امور مرتبط با اين منطقه خودمختار در شمال غرب چين مداخله كند و پكن هرگز چنين امري را برنمي تابد.
گنگ شوانگ در واكنش به انتقاد از محدوديت هاي چين براي سفر خارجيان به تبت گفت: ما بر اساس مقررات و حقوق كشور بايد از تبت و شرايط ويژه جغرافيايي و آب و هوايي آن حراست كنيم اما درهاي اين منطقه كماكان به روي ديگران باز است.
سخنگوي وزارت خارجه چين تصريح كرد كشورش از سفر خارجيان براي گردشگري و تجارت به تبت چنانچه با مراعات اصول و قوانين كشور باشد، استقبال مي كند.
وي از آمريكا خواست كه با دستمايه قراردادن تبت، در امور داخلي چين مداخله نكند و بيش از اين به روابط دو كشور لطمه نزند.
تَبّت يك ناحيه جغرافيايي در غرب چين است كه در قديم كشوري مستقل بود ناحيه تبت از سال ۵۱ –۱۹۵۰ به كشور چين ضميمه شد.
آساق**231**1904**

سرخط اخبار جهان