۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۴۰
کد خبر: 83254302
T T
۰ نفر

مدیر عامل توانیر: برق هیچ شهری قطع نیست

۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۴۰
کد خبر: 83254302
مدیر عامل توانیر: برق هیچ شهری قطع نیست

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت توانیر گفت: با توجه به بارندگی های امروز، برق در هیچ شهری قطع نشده است؛ البته در شهر شیراز برق با هدف ایمنی به صورت دستی قطع شده كه با پایدار شدن شرایط، به صورت مجدد وصل می شود.

«محمدحسن متولی زاده» امروز (دوشنبه) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: برق در تعدادی از روستاهای 2 استان لرستان و كهگیلویه و بویراحمد به دلیل ریزش كوه قطع شده است.
وی ادامه داد: شبكه برق رسانی با وجود شرایط جوی برفی و بارانی كنونی كشور در آمادگی كامل به سر می برد.
مدیر عامل توانیر اضافه كرد: در بارندگی‌های اخیر برخی از شبكه ها آسیب دیدند، اما با توجه به آمادگی قبلی در سریعترین زمان ممكن این آسیب ها برطرف شده است.
متولی زاده اظهار داشت: در استان های گلستان و مازندران با وجود حجم بالای بارش ها و سیلاب، شبكه برق در نخستین ساعت ها به حالت عادی بازگشت.
وی گفت: 90 درصد شبكه برق در این استان ها در پنج ساعت نخست وقوع سیلاب به حالت عادی برگشت و اكنون شرایط این 2 استان عادی است.
مدیرعامل توانیر افزود: در شرایط اضطراری شبكه برق با هدف افزایش ایمنی به صورت دستی قطع و مجدد با عادی شدن شرایط در 2 استان وصل شد.
متولی زاده از آماده باش كامل نیروهای برق منطقه ای خبر داد و افزود: هرزمان نیاز باشد از امكانات استان های معین نیز استفاده خواهد شد.
وی از برآورد اولیه میزان خسارت ها خبر داد و گفت: به دلیل تداوم شرایط و احتمال افزایش میزان خسارت ها، به محض پایداری اوضاع میزان كامل خسارت ها اطلاع رسانی می شود.
به گزارش ایرنا، با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق كوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی گلستان شامل مزارع كشاورزی، راه ها، خانه های شهری و روستایی به زیر آب رفته است.
همچنین سیل هفته گذشته كه در روزهای آخر سال 97 در مازندران رخ داد، بیش از 12 هزار میلیارد ریال به تاسیسات و مردم استان خسارت وارد كرد و هزاران هكتار زمین را به زیر آب برد.
بارش شدید باران از اوایل دوشنبه پنجم فروردین 98 در شیراز و برخی نقاط فارس آغاز شد.
اقتصام*2078* 3065**9189
۰ نفر