۳ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۱۲
کد خبر: 83252340
T T
۰ نفر
پمپئو فقط یك صدا در حمایت از حزب الله در لبنان شنید

بیروت - ایرنا- ' حسن قبلان ' عضو دفتر سیاسی جنبش أمل لبنان تاكید كرد كه مایك پمپئو وزیر خارجه امریكا در سفر به لبنان، فقط یك صدا از مسوولان این كشور شنید و آن حمایت از جنبش حزب الله لبنان بود.

قبلان شنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب افزود، نبیه بری رئیس مجلس و میشل عون رئیس جمهوری لبنان به پمپئو گفته اند كه حزب الله یك حزب لبنانی است كه در پارلمان و دولت حضور دارد و یك بخش اساسی از ملت این كشور را نمایندگی می كند و یكی از نیروهای اساسی مقاومت است.
شاگرد امام موسی صدر و عضو ارشد جنبش امل تاكید كرد: تفاهم بیشتر در ارتباط با دیدگاه های مشترك مقابل خواسته ها و دخالت های امریكا در ارتباط با جنبش حزب الله امكان پشت سر گذاشتن پیامدهای سفر وزیر خارجه آمریكا را به لبنان بیشتر خواهد كرد.
قبلان تصریح كرد: این دستاوردها و این تفاهم ها در لبنان جلوی ایجاد تنش از سوی هر یك از جریان های سیاسی را بر اساس خواسته ها و توجیه های نیز آمریكا خواهد گرفت.
وی افزود: حتی سعد حریری نخست وزیر لبنان هم نمی تواند بر اساس خواسته های آمریكا پیش برود چون او موازنه های داخلی این كشور را می شناسد و این موازنه های داخلی موجب ثبات لبنان شده اند.
عضو دفتر سیاسی جنبش أمل لبنان تاكید كرد: حریری نیز نصیحت های بری و عون را خواهد شنید و او پیچیدگی های لبنان را می شناسد و بر اساس این پیچیدگی ها، تفاهم هایی به وجود آمده كه به موجب آن دولت لبنان تشكیل و به طور كلی تفاهم های سیاسی كنونی به وجود آمد.
وی ادامه داد: این سفر تاكنون پایان نیافته و پمپئو هنوز در لبنان است و پیامدهای این سفر در روزهای آینده روشن خواهد شد.
قبلان با تاكید بر این كه آمریكایی ها توانایی حمایت از هم پیمانان خود را ندارند و نمی توانند شرایط آنها را برآورده كنند، افزود: انتظار برای روشن شدن مواضع جریان های مختلف سیاسی در روزهای آینده می تواند پیامدهای این سفر را بیشتر روشن كند.
وی گفت كه جنبش امل قبل از دیدار بری با وزیر خارجه امریكا با صدور بیانیه ای ضمن حمله به سیاست های آمریكا در منطقه اعتراف دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا به حاكمیت رژیم اسرائیل بر بلندی های اشغالی جولان را به شدت محكوم كرد.
سفر وزیر خارجه امریكا به لبنان با هدف ایجاد تفرقه در بین جریان ها و گروه های سیاسی لبنان و حزب الله به دلیل مواضع واحد و یكسان مقام های مختلف لبنان با شكست مواجه شده است.
اكنون كارشناسان سیاسی در لبنان معتقدند با توجه به موضع گیری مقام های عالی این كشور در برابر خواسته ها و دخالت های پمپئو و تفاهم موجود بین آنها برای تشكیل دولت، امریكا نخواهد توانست وحدت گروه های لبنانی را با هدف تامین منافع و سیاست های رژیم صهیونیستی برهم بزند و پمپئو با دست خالی مجبور به ترك بیروت است.
شبد*1436*9122

سرخط اخبار جهان